• Anna2barn

IKEAS badrumsmöbler???

Är det någon som har IKEAS badrumsmöbler och kan berätta för och nackdelar med dem?

Skriv gärna och berätta om det är någon som har den vita höglansiga inredningen och om den är bra.

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden IKEAS badrumsmöbler???
  • Sofiia

Vill oå veta så jag puffar!

• Anna2barn

Var på IKEA igår och tittade och luckorna är jättefina, men det känns inte så kul med Vättern stommen. Om man renoverar ett badrum för massa pengar så känns det tråkigt att sätta in ett skåp som känns lite halvbilligt. Man ser ju skåpsidorna och det är ju som en vanlig spånskiva

Sofiia: Vad tycker du?

• bebbe made in italy

Vi köpte vanligt skåp och lucka till badrummet från Ikea, supersnyggt och billigare än badrumsmöblerna. Köpte ett vitt skåp med 3 utdragslådor och en svart bänkskiva över och ett vitt högskåp med frostat glasdörr

Jag har ett mirakel i min mage
  • Maverich

Vi valde IKEA för att de passade bäst in i hemmet, inte för att de var billiga. Tycker om möblerna jättemycket, den enda miss/nackdel är att vi har ett skålformat handfat och skåpet under har börjat få liite vattenskador. Vi skulle sätta in en glasskiva som skydd med det blev aldrig av.

• fröken april

vi har men byggde in dem med kaklad skiva vilket gör att det ser ut som vilken badrumsmöbelsom helst, vägrar betala 30-50000 för kommder på tex svaedbergs!!! vårt gick på 5000 tror jag!!

• Anna2barn

Kollade på köksavdelning och där finns det köpa fina täcksidor till skåpet men då passar ju inte handfatet som ska sitta över hela skåpet

Är det någon som har bilder på era IKEA skåp???

• Maverich

Jag har någon bild i mitt galleri.

• Anna2barn
    Maverich skrev 2007-11-22 12:58:42 följande:
    Jag har någon bild i mitt galleri.
    Det såg jättefint, men ni har ju "turen" att inte sidorna syns på skåpet eftersom ni har det höga skåpet bredvid som skymmer sidorna. Ser man det höga skåpets sidor???
  • polaris

Vi har "Freden" från IKEA med Höllviken handfat och Enskär blandare. Jättefint (enligt oss) och passar bra in i badrummet. Inte svår att montera men så har jag en händig karl också som gjort allt annat i badrummet... Finns nog ett par bilder i galleriet.

• Maverich
    Anna2barn skrev 2007-11-22 13:05:59 följande:
    Det såg jättefint, men ni har ju "turen" att inte sidorna syns på skåpet eftersom ni har det höga skåpet bredvid som skymmer sidorna. Ser man det höga skåpets sidor???
    Delvis, toaletten står brevid. Jag tycker inte att det ser så illa ut...
  • Anna2barn
    polaris skrev 2007-11-22 13:18:04 följande:
    Vi har "Freden" från IKEA med Höllviken handfat och Enskär blandare. Jättefint (enligt oss) och passar bra in i badrummet. Inte svår att montera men så har jag en händig karl också som gjort allt annat i badrummet... Finns nog ett par bilder i galleriet.
    Jättefint, men jag har tänkt mig att ha högglansiga vita luckor och då måste man köpa vättern stommen till, tyvärr Det skulle funnits fler alternativ med ett färdigt skåp som erat är.

Är ni nöjda med handfatet? Tycker att det är väldigt fint iallafall
  • Sofiia
    Anna2barn skrev 2007-11-22 12:46:28 följande:
    Var på IKEA igår och tittade och luckorna är jättefina, men det känns inte så kul med Vättern stommen. Om man renoverar ett badrum för massa pengar så känns det tråkigt att sätta in ett skåp som känns lite halvbilligt. Man ser ju skåpsidorna och det är ju som en vanlig spånskiva Sofiia: Vad tycker du?
    [/citat]

Jag har inte sett dem. Men jag har å andra sidan inte renoverat mitt badrum för massa pengar. vad är det dom högglansiga luckorna heter?

bebbe made in italy skrev 2007-11-22 12:48:41 följande:
    [citat]
    Vi köpte vanligt skåp och lucka till badrummet från Ikea, supersnyggt och billigare än badrumsmöblerna. Köpte ett vitt skåp med 3 utdragslådor och en svart bänkskiva över och ett vitt högskåp med frostat glasdörr
    Hur högt blev detta? Har tittat på denna lösning då det finns mycket fler lucker till kök men tror det blir för högt?
  • Anna2barn

Jag pratade med personalen på IKEA och köksdelarna är ju inte gjorda för badrum så garantierna gäller inte då. Man kan ju ta ett vanligt köksskåp med luckor, men då passar ju inte handfatet över om man ska ha ett som täcker hela skåpet.

• bebbe made in italy
    Sofiia skrev 2007-11-22 16:33:57 följande:
    Hur högt blev detta? Har tittat på denna lösning då det finns mycket fler lucker till kök men tror det blir för högt?
    Vet inte exakt hur gögt det är, men kanske ca 2 m... Man kan ju välja höjd oxå på skåpet, jag är supernöjd att det blev så kanonsnyggt och mkt billigare än vanliga badrumsmöbler!!!
    Jag har ett mirakel i min mage
Svar på tråden IKEAS badrumsmöbler???