• Lucy lou

när kontakta BVC?

Hej....
    Är helt ny här och är väk lite osäker på vad jag egentligen ska göra. Jag är i vecka 6 och har fortfarande inte tagit kontakt med BVC eller var det nu är man ska ringa. Jag drar mig lite för det och jag vet inte riktigt varför.

När tog ni kontakt?
    /Lucy lou

• Svar på tråden när kontakta BVC?
  • Jen 82

MVC är det du ska ringa. Jag ringde när jag plussat sen får man (här iaf) komma på inskrivning ca v 12. Ring så får du en tid..

• kalmar brud

Du ska kontakta din MVC = mödravården... Ganska så snart som du har +at eftersom det kan vara kö för dig...

Inskrivningen brukar ske vecka 10-12

• Kegge

Precis jag  ade i början av okt fick en tid i slutet av nov så ring ring ring!
    De tyckte jag var tidig men dom säger ju att man ska ringa när man fått veta det så!
    Var väl i v typ v 6!
    MVC det är för när du är gravid mödravårdscentralen och BVC är när du fått barnet barnavårdscentralen! Lycka till!

~♥~son född 30/6 -07!~♥~
  • Lucy lou

Vad gör man egentligen där?

Har egentligen bara att det blev pluss på stickan som "bevis". Känner mig annars som vanligt. Jag tycker att jag borde känna att något är annorlunda. Kan man inte vänta lite. Min pojkvän tycker jag är löjlig, vilket jag säkert är också ;)

• Underbaraälskade

Du får fylla i frågor om lite allt möjligt  vid inskrivning ja och sen så gör dom ett grav test (vet inte om dom gör det på alla)  sen vid dom andra besöken så kollar dom väl blodtryck, blodvärde och annat smått och gott inget du behöver va dett minsta orolig över

Lucy lou skrev 2007-11-20 21:01:05 följande:
    Vad gör man egentligen där?Har egentligen bara att det blev pluss på stickan som "bevis". Känner mig annars som vanligt. Jag tycker att jag borde känna att något är annorlunda. Kan man inte vänta lite. Min pojkvän tycker jag är löjlig, vilket jag säkert är också ;)
    Stolt mamma till Alva
  • Kegge

Du kan ju alltid gå dit å ta ett test på mvc om du vill vara riktigt säker!
    Så fort du är gravid är det bara å ringa du får ju en tid som är om kanske en månad eller så det är bara å köra!

Man skriver in sig talar lite om livssituationen om arbete, om man röker alkohol, vikt vid inkrivning blir det oxå sen tar man blodprov för att kolla blodgrupp å ev sjukdomar, kollar blodvärdet å blodtryck å så kan man ställa frågor till barnmorskan sen kanske man får en tid till Ultraljud i vecka 15 eller senare!

Nu är det lite olika på olika MVC men ungefär!
    Och det är bra om din pojkvän är med oxå!

~♥~son född 30/6 -07!~♥~
  • Lucy lou

Tack!

Jag får väl ta mig i kragen och ringa.....
    Jag kanske väntar någon dag till.....;0)

Svar på tråden när kontakta BVC?