Istället för pärlsocker på bullar!?
... som rubriken lyder, vad kan man ha istället? Håller på och bakar just nu och när jag skulle ta på pärlsockret finns det inget! Vad kan man ha istället?
... som rubriken lyder, vad kan man ha istället? Håller på och bakar just nu och när jag skulle ta på pärlsockret finns det inget! Vad kan man ha istället?
Hackad mandel
kokos
Har du florsocker så kan du lägga glasyr på bullarna efteråt. Helt underbart gott men inte så nyttigt, fast bullar är ju inte speciellt nyttiga i alla fall
mamma till Alexander skrev 2007-11-20 20:58:54 följande:
tycker det är godast utan något!
Dahliaer skrev 2007-11-20 20:58:57 följande:
mandelflarn, strössel, riven cocos
Vanligt strösocker? =)
Grädda dem som dem är, och sen endera när de är klara och svala, eller när du ska servera dem, så tar du florsocker i en kopp och tillsätter några droppar mjölk och rör om (till lite trögflytande) och sen cirklar det över bullarna. Smaskens!
Ps. Om du ska frysa bullarna och sen tina dem i micron kan det nog vara bra att göra glasyren efter du tinat dem så det inte kletar ihop i påsen m.m... Ds.
Lycka till!
Jag brukar föredra utan, det blir så väldigt sött med pärlsockret!
Men annars var nog kristyren det bästa tipset. Så hade jag gjort, om jag inte haft möjlighet till flagad mandel. Eller så hade jag tagit båda.