-
-
Svar på tråden Bacon?
-
puuuuuuuuuuuuuuuuuuuufffffffffff
-
Tugga på gumman!
-
jaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
-
stekt bacon?
varför inte? de är ju de godaste som finns?
steka o äta medans man lagar annan mat
rå kanske man inte ska testa hehe -
Javist så länge den är stekt
-
Ja. Varför skulle det inte var det? Jag har ätit bacon under alla mina graviditeter.
-
Klart du kan äta bacon!!!!sweetsugarcandy skrev 2007-11-20 21:37:24 följande:Det är völ helt ok o äta som gravid??? :S -
Haha! Okeej, jo jag tänkte väl det. Men jag är överförsiktig ibland. Fick för mig att man inte fick det för att den är bara är rökt,(får ju inte äta rökt skinka helst).
Och att det inte går att steka den riktigt. HAHAHAHAHAHA!!
Mhhhhh nu ska jag och bebis äta bacon och ägg! GUD SÅ GOTTTT!!! ;) hehe -
www.slv.se (ett tips!)sweetsugarcandy skrev 2007-11-20 21:42:56 följande:Haha! Okeej, jo jag tänkte väl det. Men jag är överförsiktig ibland. Fick för mig att man inte fick det för att den är bara är rökt,(får ju inte äta rökt skinka helst).Och att det inte går att steka den riktigt. HAHAHAHAHAHA!! Mhhhhh nu ska jag och bebis äta bacon och ägg! GUD SÅ GOTTTT!!! ;) hehe -
Skulle jag aldrig våga äta
-
säkert kommer du att fundera över något mer livsmedel så här kan du läsa dig till vad som anses ok och vad man bör undvika
http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=12551&epslanguage=SV
-
Tack så mkt, ;) hehe.
-
man får väl visst äta rökt skinka, eller?
-
Självklart får man äta rökt skinka! Självklart får man äta bacon!
Livsmedelsverket avråder från att gravida äter KALLrökta produkter som sedan vacuumförpackats och som sedan avses ätas kalla.
Men även sådana produkter är HELT OK såvida man värmer upp dem, steker, kokar, bakar paj, you name it!