• hejentjej

Plymoth bröderna? någon som känner eller kände någon som var med där?

hade en vän som var med där som jag undrar hur hon mår... hon bodde i gbg, p.börderna har sitt säte i sverige i småland.. men finns mest i usa. nån sa hon flyttat dit....

någon???
    nån som känner nån där? kände? e med själv? vart med själv?

vet ni mkt om dom?

jag vet att dom inte fick klippa håret, har alltid kjol och inte får äta eller umgås med folk för mkt som inte är med i sekten...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 22:13:42:
    har hört att dom har en penga tävling också, vem som e rikast?

• Svar på tråden Plymoth bröderna? någon som känner eller kände någon som var med där?
  • Maria40

Såg något tv-program om dem, som jag kommer ihåg så kan man inte "gå med" i sekten utan måste födas in i den. De som väl är infödda håller de hårt i.

För att det inte skulle bli inavel så skickade man ungdomar mellan länderna för att jobba i sektmedlemmarnas företag (i olika länder) och då förhoppningsvis hitta en partner (om det inte var så att de anvisades en partner).

Så, din kompis kanske inte finns kvar i Sverige längre (?). Hoppas det är bra med henne.

• hejentjej

precis... vet inte... har hört att alla i familjen flyttade till usa... dom måste dessutom bo i egna hus!!!! alltså fristående villor, mammorna får ej jobba, å alla andra jobbar i egna företag i sekten

Svar på tråden Plymoth bröderna? någon som känner eller kände någon som var med där?