• 19AgoniA70

BM i karlstad?

Någon som kan rekommendera en bra Barnmorska eller Mödravårdscenttral i karlstad?

Är det lång väntetid för inskrivning?

Vilken vecka blev ni inskrivna?

Kramisar från en förvirrad nyinflytting

• Svar på tråden BM i karlstad?
  • teak

Hej och välkommen till karlstad! trevlig stad. Flyttade själv hit för ett antal år sedan, närmare bestämd 1991. Jag kan varmt rekommendera läkarhuset i stan.Jättegulliga barnmorsker och en trevlig miljö. Inga-lill sundin heter den ene barnmorskan.Du blir inskriven ca vecka 9. Hoppas dom inte har kö där bara för det har hänt. själv skrev jag in mig där för ca 8 v sen. Lycka till!!

• Pallas Athena

Jag kan gott rekommendera Vålbergs MVC och BVC! Vi tillhör eg inte dem, utan Västerstrand, men där var de så opersonliga och stressade att vi inte ville gå hos dem!
    I Vålberg finns en och samma person alltid, både på MVC och BVC, och de lär känna en så bra att de blir som ens vänner.

• 19AgoniA70

Har vart på Gripen för fertilitetsutredning, men det tog sig utan assistans
    Så jag ska träffa den läkaren när jag är i vecka 9.
    Bör jag skaffa en inskrivningstid före det eller ska jag vänta till efter det besöket?
    Har haft graviditetskomplikationer under två av de tidigare graviditeterna. Går jag ändå till den 'vanliga' BM eller måste jag söka specilaistmödravård??

Känner inte många här i karlstad, så det är alltid välkommet med nya bekanta

*kram* // A

• JooJoo

Hej!
    Jag går på Gripen, tycker det är jätte bra! Var på inskrivning i mån (11/4) hos Inga-Lill Strende? (tror det va efternamnet ...)
    Lycka till! Kram

• 19AgoniA70

Två Inga-Lill

JooJoo: vet du om det var lång väntetid på gripen? kanske hör dit per automatik eftersom vi gjorde en utredning där???

Vill berätta för alla som vill höra hur det är ställt.. men väntar nog till vi tror att den värsta 'faran' är över...

Kram // A

• Malin K F

Jag tror att du hör till gripen automatiskt eftersom du redan går där.

Lycka till!

• smz

Jag gick på Gripen hos Gunilla Evensson, hon är JÄTTEMYSIG!

Lycka till!

• smz

förresten välkommen till underbara karlstad.

• 19AgoniA70

Har suttit och läst telefonkatalogen där står det väldigt uppdelat på stadsdelar... enlig det som står där hör jag till barnmoskemottagningen på rud... kan jag ändå skaffa tid på gripen eller läkarhuset??

Forfarande förvirrad :-S

• zazzi

19AgoniA70 : Visst kan du försöka få tid på gripen fast du inte bor i dess områden. Jag hör själv till kronoparken och gick på gripen när jag väntade mitt första barnet. Jag kan varmt rekomen dera dem...

Själv går jag på kronoparken nu och där är allt rörit. Där hade vi en vid inskrivningen, en annan per telefon och nästa gång vet vi inte vilken vi kommer att få. Visst är alla snälla och trevliga så det är inga problem men det känns lite rörit över att få olika besket av dem... Men trotts detta känner jag mig varmt välkommen och trygg.

Det där med vänte tiden vet jag inte hur det är med. Det vanligaste är ju att bli inskriven i v.10-12. Lycka till !!

• Music

Är inte gravid själv men har varit på Gripens kvinnoklinik flera gånger förut och blivit otroligt väl omhändertagen. Jag tror inte jag "hörde" dit men kvinnokliniken är väl öppen för alla. Slå dem en signal och fråga!
    Lycka till!

Svar på tråden BM i karlstad?