Swimpantis eller imse vimse sim byxa?
Vi funderade på att börja baby sim med våra små.
Vilka blöjbyxor är bäst?
Swimpantis blöjor eller Imse vimses badblöja/byxa
Jag vet att LINDEX badbyxa INTE är godkänd här.
Vi funderade på att börja baby sim med våra små.
Vilka blöjbyxor är bäst?
Swimpantis blöjor eller Imse vimses badblöja/byxa
Jag vet att LINDEX badbyxa INTE är godkänd här.
Jag rekommenderar våra familjer "dolphin swimwear" som du kan köpa på www.babysimshopen.se den är reglerbar i midja och ben och är gjord i ett slags regnbyxetyg, dvs den ger ingen extra flythjälp alls (vilket är det man vill undvika och det är därför badbyxor tätade med plast inte är godkända för babysim)
Annars är imsevimses byxor mycket bra.
Vi fick veta att Lindex byxa inte var gokänd för den kunde läcka.
i vilket fall som helst ska du inte ha badblöjor, de ger allt för mycket flythjälp. Vi använder imsevimses badbyxor, tycker dom är toppen!
Jag köpte sån här sk badblöja på Ica men den läckte ganska kaftigt,min son bajsade i vattnet och nästan allt började läcka ut på sidorna.
Så dom rekomenderar jag inte.
imsevimse är bratycker jag har inte läckt eller nått
Okej. Ja vi kikade på imse vimses igår kvälls och dom kommer det någ bli. Tack för svaren.
imses badbrallor är godkända för babysim
Det är nog bara här på Gotland (Korpen ) som dom är löjliga med VAD för byxor man väljer att bada med. För dom har gett en broshyr till min kompis som badar där och där i har dom skrivit att Lindex badbyxa INTE får andvändas på grund av läckage.
Och jag tyckte de var lite små löjligt då vi har ett par lindex badbyxor till mellan tjejen och har alltid tyckt dom vart så bra..
Men nu har vi beställt bad byxor från Imse Vimses hemsida. Hoppas dom duger i bassängen här *ler*
Lindex byxorna innehåller plast vilket kan ge fler flytegenskaper. Och har babysimmet dåliga erfarenheter av dessa så förstår jag att de inte vill att folk ska ha dem.
Vi har ett par jättecoola svarta Imse vimse, snygga och bekvämma men de har läkt när dottern bajsat. Köpte därför Dolphin Swimwear igen, då dessa funkat i mindre storlekar. De går att dra åt ordentligt runt mage och lår.
Vi säger samma sak - att vi helst inte ser att de använder badbyxor som är tätade med plast, för barnens skull, främst för att byxan då agerar flytkudde och hjälper till och att barnet därmed inte fullt ut får känna vattnets flytkraft men också för att det faktiskt kan vara farligt att ha en extra flytkudde i rumpan...
hmm hehe ja de kan jag förstå att de kan vara farligt med flytkudde på rumpan, det låter till o med farligt. då flyter ju gärna rumpan upp men inte huvet.
JAG TACKAR FÖR ALLA SVAR...
Nu tror jag vi kommit över badbyxe problemet. Nu får vi hoppas barnen bara gillar bada oxå så inte allt besvär med badbyxa e till för intet. hihi.