• happy2

Sjuuukt ont vid ägglossning!!

Hej!

Jag har alltid kunnat känna mina ägglossningar, och  efter varje grav o förlossning (missfall o avbrutna grav inräknat) har de ökat mer till smärtsamma sådanna, Efter jag fick son nr 3 (levande) fick jag sådan plågande magsmärta efter 8v, smäran var så intensiv att jag de inte gick att röra sig o den trappades opp mer o mer, sökte då akut för jag kännde inte igen den intensiva smärtan som om de skulle vara ägglossning,
    Men man kom fram till att de var nog de för sen plötsligt så började smärtan snabbt att tona ner o försvinna igen..

Sen har de varit så här varje månad, värktabletter hjäper inte, O sen när man får ägglossning på begge sidorna samtidigt, då känns de som om man ska krevera totalt

E de fler som upplever en sådan intensiv smärta vid ägglossning ska de vara så här?
    Sebastian kevin Alexander
  • Svar på tråden Sjuuukt ont vid ägglossning!!
  • Britha

Samma här, alvedon hjälper föga!! Tog upp det med bvc på efterkontrollen och hon skrattade och sa att det skulle vara tvärtom... men att det kunde bli så här ibland.
    Har smärtor vid ÄL och strax innan mensen, mår illa, yr och väntar bara på att det skall gå över. Har haft jätte ont i helgen men nu idag så gick det över, bara så där.. konstigt!!

• gusobeid

har gjort det en gång. hade ont som fan i "tjejmagen" och satt på akuten hela dagen övertygad om att jag hade cancer och skulle behöva operera bort hela paketet. Sent på kvällen blev jag äntligen undersökt och med VUL kunde det konstateras att jag hade (trumvirvel) ...ägglossning!

Blod eller vätska hade läckt från äggblåsan, och då gör det ont. inget farligt, men inte kul nånstans...

• SaramedM

Räcker upp handen!

Det är en riktig plåga

• lillvilda

jag har oxå haft som mensvärk lite när som helst på månaden sen jag fick sonen, ett tag var jag övertygad om att nått var allvarligt fel. Sen när jag tittade över när jag hade ont så är det troligen vid ägglossning. Det hade jag inte innan sonen föddes. Skumt tycker jag trist att behöva ha ont både vid äl och mens

• Little Ms Chatterbox

Har så varje månad, vissa värre än andra men alltid så ont att jag måste ta minst 2 olika sorters värktabletter.
    Har ju funkat bra som preventivmedel, trodde vi. (Det är ju inget man direkt har lust med att hitta på med sex när det känns som om någon vrider om en kniv i magen.) Tills vi glömde av att jag har kortare menscykel när jag ammar och körde oskyddat en dag för sent. Några dagar senare trodde vi ju att faran var över så var oskyddade den gången med och då tänkte ödet straffa oss för vad vi hittat på så då fick jag en ägglossning till den månaden. Så, så enkelt är det att bli med tvillingar några månader efter förlossning när man ammar.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • evaviola

Ja, samma här. Har även ÄL når jag äter p-piller så det är inget alternativ för att få bort smärtan.

Enligt gyns förklaring så är det för att äggblåsan blir ganska så stor. När den sedan brister så kommer det ju mycket vätska i buken som det tar ca 2-3 dagar för att försvinna. Är så trött på att må dåligt 3 av 4 veckor i månaden, enda gången jag inte har ont i magen är faktiskt när jag har mens. Från Äl fram till mens har jag ont, svullnar upp jättemycket (går upp 2-3 kg pga vätska) får ett jävla humör mm.

• happy2
    Huuu vad denna kvinnokropp ska få stå ut med för att vi ska kunna fortplantera oss
  • Aros

Samma här! Har alltid känt av äl och efter 1 fullgången graviditet och 2 mf så är det mycket värre. Är gravid nu igen och fasar nästan redan inför kommande äl. Min "roliga" bm sa: ja men vad bra, då vet ni ju när ni ska ha sex för att pricka in exakt! Hmmm jo man är verkligen sugen när man ligger dubbelvikt av smärta. Fot i munnnen

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • SaramedM

Ja precis!
    Inte så att man känner för att "göra barn" direkt!

Aros skrev 2007-12-21 09:24:11 följande:
    Samma här! Har alltid känt av äl och efter 1 fullgången graviditet och 2 mf så är det mycket värre. Är gravid nu igen och fasar nästan redan inför kommande äl. Min "roliga" bm sa: ja men vad bra, då vet ni ju när ni ska ha sex för att pricka in exakt! Hmmm jo man är verkligen sugen när man ligger dubbelvikt av smärta.
  • Neko

Har samma här... har så ont att jag bara kan ligga extremt stilla och knappt andas i 2 timmar, sedan börjar det släppa allt eftersom, men det är ändå ömt i flera dagar efteråt. Inte kul om det kommer när man inte är hemma. Om någon nuddar vid mej då så skriker jag av smärta typ :/

Det blev dock mycket bättre när jag slutade med minipiller.

• Annapannan

samma här en gång efter förlossningen! Sökte akut, men avtog tack o lov efter ngr dagar. Hoppas det blir bättre!!

• happy2

HMM Jisses,,Efter att har haft samma mens cykel sen 9mån tillbaks Har den hellt svängt om,, Förra månaden kom mensen 4dagar tidigare och nu börjar jag känna av min ägglossning som brukar komma 25-27e,, Skumt,, har inte varit med om detta förut att den ändrar sig plötsligt med så många dagar,, Max en dag har de svängt fram eller tillbaks,,

E de normalt eller vad vet ni om detta?

• evaviola
    happy2 skrev 2007-12-22 14:12:09 följande:
    HMM Jisses,,Efter att har haft samma mens cykel sen 9mån tillbaks Har den hellt svängt om,, Förra månaden kom mensen 4dagar tidigare och nu börjar jag känna av min ägglossning som brukar komma 25-27e,, Skumt,, har inte varit med om detta förut att den ändrar sig plötsligt med så många dagar,, Max en dag har de svängt fram eller tillbaks,,E de normalt eller vad vet ni om detta?
    Hejsan.

Så har min mens oxå gjort nu några ggr. Kommer tidigare o tidigare. Nu sist så började jag blöda lite på dag 23 och det kom inte igång ordentligt fören dag 29. Skumt. ÄL känner jag av typ på dag 9-11. Vet inte varför det blivit så här.
  • Xemma74

Hur länge, dvs hur många dagar, har ni ont vi ÄL? Och från och med vilken dag?

Svar på tråden Sjuuukt ont vid ägglossning!!