Åhå, gud, vad skönt attt höra att jag inte är ensam
.. Trodde min unge var värst i världen typ
.. Min stora tjej har somnat själv och sovit bra på natten sedan hon var två månader och hon fick bara ersättning. Ammning är alltså helt nytt för mig.. Och nu har man blivit mänsklig napp oxå.. 
alltomfiske skrev 2007-11-20 23:23:20 följande:
Haha, det kunde ha varit jag som skrev det här inlägget! Min 9-mån tar inte helelr napp eller flaska, hon äter också lite dagtid jämfört med andra barn och väger stadiga 11 kilo. Och ja, jag nattammar.Jag vet inte vad du ska göra... Själv så har jag accepterat att det är så, vi har satt hennes pjälsäng intill vår med ena långsidan borta, så får hon sova med oss om hon vill och ammar fritt. På så sätt får vi alla maximalt med sömn. Och om det blir helt orimligt med snuttandet på natten så tar min man och bär henne tills hon somnar. Hon blir arg först, men lugnar sig snabbt och somnar. Vi försöker proppa henne med mat på dagen, speciellt under kvällen. Om hon är mätt så ammar hon mindre. Men det är svårt, vi vill ju inte truga för mycket med maten, tror att det kan bli sämre då.Ja, det här var nu inga tips direkt, ville mest säga att du inte är ensam. Lycka till!