• Anonym

ni som varit/är beroende av tradolan

Har en liten fundering till er som ätit tradolan.För vilken åkomma fick ni en sån stark värktablett utskriven. Hur kunhde ni fåp mera utskrivet när det är känt att det är beroende framkallande?

• Svar på tråden ni som varit/är beroende av tradolan
  • Anonym

jo men tycker det ofta är trådar om just tradolan därför jag undrade

• Pyris

Ahh oki.
    Visste inte ens att det fanns något som heter tradolan. Har bara hört och läst om hemska Citodonen

• Anonym

e citodon lika som tradolan? varför får man den då?

• Pyris

Vet inte om dom är lika. Sök på fass.
    Citodon är ju typ alvedon med kodein i. Kodeinet blir morfin i din kropp. Finns liknande, Panocod, fast Panodil med kodein i.
    Min man får dom och jag har också ätit dom. Det är väl för all sorts smärta skulle jag tro. Min man får dom för värken i sina ben, och jag får dom mot värken i min rygg.
    Varje gång han ringer o ska förnya sitt recept så har dom frågestund med honom, hur många han har ätit, varför han äter dom, hur ofta osv osv.
    Panocoden verkar dom inte alls ha lika besvär med att skriva ut.

• Anonym (jag)

Jag har ätit tradolan (samma som tramadol) i flera år, med paus emellanåt. Fick det för diskbråck. Jag förstår inte riktigt vad din fråga är...

• sofie434

Man får den efter ex en olycka ett diskbråck värk i ryggen svårare huvudvärk osv.Det är inte svårt att få utskrivet dom är inte så starka dom är faktioskt dom svagaste som är beroende framkallande och justy därför hör du så mycket om dom.Det är ganska lätt att få utskrivet därför blir fler o fler beroende av dom.....

• MariaE

har också tradolan för diskbråck. dock tar jag dom sällan just för att jag inte vill vara "drogad" när jag är ensam med mina barn.

• Anonym

Jag fick Tradolan efter min förlossning när livmodern skulle dra ihop sig.
    Var lite nojjig efter vad jag hört om det men det var ju inte den starkaste sorten direkt!

• Anonym

Blev lite konstigt, inte för attd en skulle dra ihop sig utan för eftervärkarna som det medför=)

Svar på tråden ni som varit/är beroende av tradolan