• saija

Viktuppgång vid mens?

Jag är med i VK och har varit sedan 3 veckor tillbaks, men nu är jag deppig!

Klistrar in mitt inlägg från forumet i VK, ifall jag kan få fler svar, är det fler som går upp så mycket i vikt i samband med mens??

""""Åhh nej!

Fasiken vad sur jag blir!
    Började här för 20 dagar sen och jag gick ner 5 kg de första 3 veckorna. Jag blev jätteglad och peppad, såklart!

Jag köpte mig en ny våg, en digital, så att jag även kunde följa de små små framstegen.

Blev lite smått sur när den nya vågen pekade på 70,2 istället för 69,5 men ok då, det kan ju skilja sig lite och det var ju inte så farligt mycket ändå.

Någon dag senare hade jag gått upp ytterligare, till 72!

Men imorse när jag kollade igen (ja jag VET att man inte ska väga sig varje dag men jag kunde inte låta bli!) så hade jag stigit till 72,6!!!

Hallå, vad händer??

Jag fattar ingenting!
    Funderade först om det kunde ha att göra med att jag ska ha mens vilken dag som helst, men är inte det en lite väl stor viktuppgång ändå?

Från ca 70 på den nya vågen, till 72,6.

Jag väger och skriver in allt jag äter och jag hamnar oftast runt 1300 kcal om dagen även fast jag får äta mer.
    Jag rör inte så mycket på mig men några vovvepromenader blir det och igår köpte jag en crosstrainer som jag ska börja träna på idag.

Det här känns så trist när jag för en gångs skull är riktigt motiverad och har gett mig tusan på att greja det, och gör det efter konstens alla regler

Någon mer här som går upp så mycket i vikt innan mens?

Jag veeet, jag borde ha mer tålamod, vänta på mensen och kolla sen, men åhh, det är så svårt... det där med tålamodet!

Många kramar till er alla!
    /Saija""""

www.saijamerio.se/viktigt

• Svar på tråden Viktuppgång vid mens?
  • NeA 84

man har en tendens att samla på sig vatten i kroppen vid mens. dom flesta går upp nått kilo sådär....

Adam 020715 Gabriel 051130
  • lolalamba

Åhhhh.... EN TILl som går upp så markant i vikt när mensen kommer!
    Min kropp är totalt hopplös vid de veckorna! Känner mig "smal o fin" endast 2 veckor i månaden, sen är det igång igen!
    Jag går upp iblan 2 kg och ibland även 3! Helt sanslöst!
    Jag har en liten låda här i min garderob där jag har mina "mensbehåar", byxor o tröjor som jag får använda under perioderna!
    Tuttarna blir så stora o ömma så när min sambo/barn kramar mig så tjuter jag nästan!

Har sökt hjälp, men ingenting funkar!

Snor lite av din tråd nu TS (sorry) men finns det någon som lidit lika mycket som kom på nått som hjälpte?

• NeA 84

jag hade för jätte problem vid mens. deppig, svullen, ont mm. men jag började med p-spruta. då försvann mensen å alla problem....
    lite "drastiskt" kanske. men de hjälpte för mig iaf

• lolalamba

NeA 84 skrev 2007-11-21 08:54:20 följande:

jag hade för jätte problem vid mens. deppig, svullen, ont mm. men jag började med p-spruta. då försvann mensen å alla problem....lite "drastiskt" kanske. men de hjälpte för mig iaf
    Åhhh.. kanske man kan testa? Men min syrra blev helt apatisk när hon tog den! O så tar det typ 3 månader innan effekten försvinner? Eller? Nu har jag spiral (hormon) o kanske är det den som spökar?
  • annicavillhabeis

jag är sån där som går upp 2-3 kilo vid mens oxå..så brukar undvika att väga mig då..haha..man blir ju bara deppad av det.

• NeA 84

jag skulle eg haft hormon spiral. men jag svimmade 15min efter insättningen, när jag vaknade hade jag ingen känsel i halva kroppen. så jag fick ta ut den direkt.
    därför har jag p-spruta. första veckorna kändes de som man var gravid, öm i brösten, humörsvägningar å så. men de gick över å nu är allt prima. jag gick upp lite första sprutan, men de försvann snabbt. jo, det är ju nackdelen att om man vill ha barn igen får man sluta med sprutan i tid. den håller sig ju ett tag i kroppen.....
    men de är ju olika från person till person....

lolalamba skrev 2007-11-21 09:04:16 följande:
    NeA 84 skrev 2007-11-21 08:54:20 följande:Åhhh.. kanske man kan testa? Men min syrra blev helt apatisk när hon tog den! O så tar det typ 3 månader innan effekten försvinner? Eller? Nu har jag spiral (hormon) o kanske är det den som spökar?
  • Ayya

Jag försökte oxå slimma mig lite förut. Följde kostråden och höll mig runt 12-1300 kalorier om dagen. Fick sen höra att det är alldeles för få kalorier för en vuxen kvinna. Kroppen går in på "svält" och spar allt fett man stoppar i sig.

En normal kvinna ska äta ungefär 18-2200 kalorier om dagen och sen motionera för att gå ner i vikt.

Det var dom råden jag fick.

Själv har jag gett upp och funnit mig i att vara lite go o glad!

Lycka till!

• Dinturiel

Går också upp 1-2kg vid mens. Även en sak att ha i bakhuvudet om du börjar träna är att muskler väger mer än fett.. så ta gärna till ett måttband för att mäta midjemått och sånt också.

• Niillis

enligt tester ja gjort ska ja äta 13-1400kcal om dagen om ja bara e stillasitande o inte e ute o tränar.. ja allt som allt beror de väl på vad man gör om dagen......

Svar på tråden Viktuppgång vid mens?