Viktuppgång vid mens?
Jag är med i VK och har varit sedan 3 veckor tillbaks, men nu är jag deppig!
Klistrar in mitt inlägg från forumet i VK, ifall jag kan få fler svar, är det fler som går upp så mycket i vikt i samband med mens??
""""Åhh nej!
Fasiken vad sur jag blir!
Började här för 20 dagar sen och jag gick ner 5 kg de första 3 veckorna. Jag blev jätteglad och peppad, såklart!
Jag köpte mig en ny våg, en digital, så att jag även kunde följa de små små framstegen.
Blev lite smått sur när den nya vågen pekade på 70,2 istället för 69,5 men ok då, det kan ju skilja sig lite och det var ju inte så farligt mycket ändå.
Någon dag senare hade jag gått upp ytterligare, till 72!
Men imorse när jag kollade igen (ja jag VET att man inte ska väga sig varje dag men jag kunde inte låta bli!) så hade jag stigit till 72,6!!!
Hallå, vad händer??
Jag fattar ingenting!
Funderade först om det kunde ha att göra med att jag ska ha mens vilken dag som helst, men är inte det en lite väl stor viktuppgång ändå?
Från ca 70 på den nya vågen, till 72,6.
Jag väger och skriver in allt jag äter och jag hamnar oftast runt 1300 kcal om dagen även fast jag får äta mer.
Jag rör inte så mycket på mig men några vovvepromenader blir det och igår köpte jag en crosstrainer som jag ska börja träna på idag.
Det här känns så trist när jag för en gångs skull är riktigt motiverad och har gett mig tusan på att greja det, och gör det efter konstens alla regler
Någon mer här som går upp så mycket i vikt innan mens?
Jag veeet, jag borde ha mer tålamod, vänta på mensen och kolla sen, men åhh, det är så svårt... det där med tålamodet!
Många kramar till er alla!
/Saija""""
www.saijamerio.se/viktigt