• Anonym (svea)

yees !! fått hjälp av svea

Efter att ha läst här om svea skuldfinansiering så kontaktade jag dom och fick till svar att handläggningstiden var 3-5 mån. hade nästan glömt bort dom, men igår ringde dom och sa att dom kommit till vårt ärende.
    Och vi kommer att få hjälp från dom...
    I dagsläget har både jag och min utmätning på våra löner, jag ca 3000 kr/mån och min man 2500kr/mån.
    Mitt är betalat om ca två månader, min man har ca 30 000 kvar hos krf.
    Utöver det finns endel inkasso kanske 15000 och jag har csn lånet på 5000 kvar.
    Det kommer också att betalas nu.

Så istället för att bela ca 6000 kr/mån så blir det ca 1300 i 5 år ungefär. Har inte det klart ännu på papper.

Och om 3 år finns vi inte kvar i registret längre, det känns så skönt.

Så till er alla andra som har många olika lån och krediter eller kronofogdskulder så rekomenderar jag svea skuldfinansiering.

• Svar på tråden yees !! fått hjälp av svea
  • Ayya

Försvinner "prickarna" fast skulderna är kvar?

• Anonym

Ursäkta, men vad är det för bra med det? Visst, ni får betala mindre varje månad. Men om ni fortsätter betala i den här takten som ni gör nu är ni skuldfria om nio månader. Istället ska ni betala allt på fem år, och betala 28 000:- i ränta? Det låter mest som att det är Svea som tjänar pengar på det.

• Anonym

vart hittar man dom på nätet?

• Anonym (svea)
    Ayya skrev 2007-11-21 10:09:25 följande:
    Försvinner "prickarna" fast skulderna är kvar?
    tre år efter att skulderna är betalda försvinner dom, sen att lånet är kvar det är ju något annat. men vi finns inte kvar hos krf om tre år.
  • Anonym (svea)
    Anonym skrev 2007-11-21 10:12:06 följande:
    Ursäkta, men vad är det för bra med det? Visst, ni får betala mindre varje månad. Men om ni fortsätter betala i den här takten som ni gör nu är ni skuldfria om nio månader. Istället ska ni betala allt på fem år, och betala 28 000:- i ränta? Det låter mest som att det är Svea som tjänar pengar på det.
    Min mans skulder hos kronofogden tar några år att betala tillbaka, sen efter det tar det ytterligare tre år innan prickarna förvinner. Nu kommer det ta tre år så är prickarna borta och vi kommer att kunna leva bättre än vad vi gör nu på existensminimum.
    Säger väl sig självt att det är bättre.
    Och ja självklart tjänar svea på det.
    Tror inte räntan blir 28 000 om man tar ett lån på ca 50 000, men jag ska självklart kolla det när jag har allt på pappret.
  • Camyella

Om dina siffror i TS stämmer, blir räntan 28 000:-

1 300:- x 60 månader = 78 000:-

Men det är ju en del av deras koncept, man får betala bra mycket högre än i en vanligt bank, å andra sidan kan man få lån trots både anmärkningar och skulder

• Ayya

Aha, dom går in o betalar KF så betalar ni Svea. Sorry, är lite trög .
    Anonym (svea) skrev 2007-11-21 10:54:40 följande:

tre år efter att skulderna är betalda försvinner dom, sen att lånet är kvar det är ju något annat. men vi finns inte kvar hos krf om tre år.
Svar på tråden yees !! fått hjälp av svea