• sladdenskåne

Falukorv recept

Hej ! Hade tänkt fixa ngt gott med falukorv...Käns så trist med korvostroganoff..Finns här ngn som sitter inne på ett smarrigt recept :)...

• Svar på tråden Falukorv recept
  • blipblop

Man kan göra något som liknar en mexikansk gryta med korv och bönor?

• annicavillhabeis

Stekta falukorvsskivor med pasta eller potatismos är enkelt å gott

• yava

korvgryta med potatis och rotfrukter = riktig höst

korvwok en favvo hos barn

falukorv i ugn

kokt falukorv med pepparrotssås eller senapssås

falukorvsburgare är ytterligare en favvo hos barn ( stark senap + gräddfil= vuxensåsen)

Anton 2000 , Elias 2004 , BF dec-07
  • beep beep

korvlåda i ugn,skiva falukoren och varva skivorna med ost,tomat,lök.Blanda grädde o en klick dijon senap och slå i och ta en näve ost över in i ugnen i ca 20-30 min på 200 grader.servera med potatismos eller macaroner.

• maxansmamma

Hel ugnsstekt falukorv med ketchup och senap ringlat över korven, kokt potatis och pepparrotssås till.... MUMS!

• sladdenskåne

Tack tjejer ! Får bli ungsstekt med potatis senap och pepparottssås......

• städfia

Igår blanda jag krossade tomater o svamp o vitlök i en form. Skivade falukorv i ganska tjocka skivor, lade dem på röran, strödde över ganska mkt pizzakrydda oxå in i ugnen. Strax innan de stuvade makaronerna var klara strödde jag massor med riven ost över korven o in igen tills den smält! Ungarna älskade det, mmmm pizzakorv

• ThereseNyman

Hel ugnstektfalukorv ja. Det är underbart!
    Jag brukar ha lök, tomat, salt o vitpeppar, ketchup, senap, ost o matl.grädde på
    Det uppskattas av hela familjen.
    Till det har vi alltid hemgjort potatismos,

MUMS!

~~ISABELLE 020915 & LUDWIG 050404~~
  • gglitterr

Woka korvbitar, paprika och squash (gärna purjolök också). Krydda med sweetchilisås och koriander(torkad på burk).
    Serveras lämpligen med pasta, men matvete fungerar också. Ris blir torrt :)

Svar på tråden Falukorv recept