Falukorv recept
Hej ! Hade tänkt fixa ngt gott med falukorv...Käns så trist med korvostroganoff..Finns här ngn som sitter inne på ett smarrigt recept :)...
Hej ! Hade tänkt fixa ngt gott med falukorv...Käns så trist med korvostroganoff..Finns här ngn som sitter inne på ett smarrigt recept :)...
Man kan göra något som liknar en mexikansk gryta med korv och bönor?
Stekta falukorvsskivor med pasta eller potatismos är enkelt å gott
korvgryta med potatis och rotfrukter = riktig höst
korvwok en favvo hos barn
falukorv i ugn
kokt falukorv med pepparrotssås eller senapssås
falukorvsburgare är ytterligare en favvo hos barn ( stark senap + gräddfil= vuxensåsen)
korvlåda i ugn,skiva falukoren och varva skivorna med ost,tomat,lök.Blanda grädde o en klick dijon senap och slå i och ta en näve ost över in i ugnen i ca 20-30 min på 200 grader.servera med potatismos eller macaroner.
Hel ugnsstekt falukorv med ketchup och senap ringlat över korven, kokt potatis och pepparrotssås till.... MUMS!
Tack tjejer ! Får bli ungsstekt med potatis senap och pepparottssås......
Igår blanda jag krossade tomater o svamp o vitlök i en form. Skivade falukorv i ganska tjocka skivor, lade dem på röran, strödde över ganska mkt pizzakrydda oxå in i ugnen. Strax innan de stuvade makaronerna var klara strödde jag massor med riven ost över korven o in igen tills den smält! Ungarna älskade det, mmmm pizzakorv
Hel ugnstektfalukorv ja. Det är underbart!
Jag brukar ha lök, tomat, salt o vitpeppar, ketchup, senap, ost o matl.grädde på
Det uppskattas av hela familjen.
Till det har vi alltid hemgjort potatismos,
MUMS!
Woka korvbitar, paprika och squash (gärna purjolök också). Krydda med sweetchilisås och koriander(torkad på burk).
Serveras lämpligen med pasta, men matvete fungerar också. Ris blir torrt :)