• Tiramisú Con Amore

*Amningstopp/linne*

Känner mig helt vilse i det här med amningstopp/linne det jag inte förstår riktigt är väl om det är något som är nödvändigt? Om man har en amnings-bh och en vanlig tröja ovanpå, borde inte det funka lika bra? För man kan väl inte både ha ett amningslinne och en amnings-bh? Ni ser jag fattar ingenting snälla hjälp mig med detta ni som kan. Hur har ni gjort? Alla är vi barn i början
    ღ ♥ ღ Vi väntar en POJKE med BF 5/1-08 ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden *Amningstopp/linne*
  • TvåM

Har aldrig hört talas om amningslinne. Det finns ju amningströjor som är lite omlott men det är överkurs enligt mig.

Amningsbh + vanlig tröja funkar kanon.

• ElinOlsson

Jag har en amningstopp. Det är skönt att ha när man är ute och ska amma. Då slipper man dra upp hela tröjan och visa mage och allt. Med den toppen blir det ju en liten lucka, så bara det allra "nödvändigaste" kommer fram. När man är nyförlöst är det inte så kul att visa hela degmagen tycker jag... Här hemma använder jag den inte, men som sagt ute bland folk har det varit skönt att ha. Känner mej mer påklädd då.
    Lycka till!

• Tiramisú Con Amore
    Kalmarmamman skrev 2007-11-21 11:10:23 följande:
    Har aldrig hört talas om amningslinne. Det finns ju amningströjor som är lite omlott men det är överkurs enligt mig. Amningsbh + vanlig tröja funkar kanon.
    Skönt att det också funkar bra
    ElinOlsson skrev 2007-11-21 11:15:58 följande:
    Jag har en amningstopp. Det är skönt att ha när man är ute och ska amma. Då slipper man dra upp hela tröjan och visa mage och allt. Med den toppen blir det ju en liten lucka, så bara det allra "nödvändigaste" kommer fram. När man är nyförlöst är det inte så kul att visa hela degmagen tycker jag... Här hemma använder jag den inte, men som sagt ute bland folk har det varit skönt att ha. Känner mej mer påklädd då.Lycka till!
    Då har man alltså ingen bh alls under ett sånt linne/topp?
  • TvåM

Tiramisú Con Amore skrev 2007-11-21 11:43:29 följande:

Då har man alltså ingen bh alls under ett sånt linne/topp?
    Jo det måste man ha.
  • Tiramisú Con Amore

Okej på så sätt, tänkte att det kanske blev lite tårta på tårta om man hade både och om ni förstår vad jag menar. Men det ska alltså vara en amnings-bh då och inte en vanlig om jag förstått det rätt?

• TvåM

Tiramisú Con Amore skrev 2007-11-21 11:47:52 följande:

Okej på så sätt, tänkte att det kanske blev lite tårta på tårta om man hade både och om ni förstår vad jag menar. Men det ska alltså vara en amnings-bh då och inte en vanlig om jag förstått det rätt?
    Klart man kan ha vanlig men det blir nog rätt bökigt när man ska amma.
  • ElinOlsson

Ja, amningsbh under och toppen över. Det är så du slipper dra upp hela tröjan, den blir som en "matlucka" . Jag tycker den är toppen i alla fall!

• Lussekatten87
    jag har köpt ett jättebra amningslinne på lindex! passade utmärkt och kostade 129:-!
    ~.:Vecka 31:.~
  • Tiramisú Con Amore
    Lussekatten87 skrev 2007-11-21 14:53:34 följande:
    jag har köpt ett jättebra amningslinne på lindex! passade utmärkt och kostade 129:-!
    Har du nån bild på den? Är den med långa eller korta ärmar?
  • Tiramisú Con Amore

Antar att det bara är ett vanligt linne utan ärmar och så har du nån långärmad tröja över?

• Baby R

Tänk på det hela som att du har bh och tröja, precis som vanligt. Skillnaden är att du har en bh som du smidigt kan knäppa ner för att få fram ena bröstet samt en tröja där du enkelt och osynligt kan få fram tutten utan att behöva krångla och visa magen. Super bra om man är ute bland folk. Amningsbh utan byglar är att rekommendera!

• Tiramisú Con Amore
    Baby R skrev 2007-11-21 16:33:12 följande:
    Tänk på det hela som att du har bh och tröja, precis som vanligt. Skillnaden är att du har en bh som du smidigt kan knäppa ner för att få fram ena bröstet samt en tröja där du enkelt och osynligt kan få fram tutten utan att behöva krångla och visa magen. Super bra om man är ute bland folk. Amningsbh utan byglar är att rekommendera!
    Åhh tack så mycket för din fina förklaring, nu fattar jag mkt bättre. Blir nog till att inhandla amningstopp då
Svar på tråden *Amningstopp/linne*