• Tussan05

Vad har jag för fätt att reklamera julkort ifrån Fuji?

Öppnade just mintt paket som jag fått från Fji innehållandes mina julkort. Det är ett temakort med eget fotografi som jag har grejat lite med i datorn. Nu är jag väldigt missnöjd med resultatet då de blev väldigt pixliga och pga det fula i färgerna. Barnens ansiktn ser helt knasiga ut och jag vill helt enkelt inte skicka dessa kort som julkort.

Vad har jag som kund för rätt att reklamera dessa bilder när jag nu är missnöjd?

• Svar på tråden Vad har jag för fätt att reklamera julkort ifrån Fuji?
  • waersta

Jag vet att om du själv grejar med bilden så blir det lätt för få ixlar och därför kan inte de som framkallar göra annat än att just framkalla det du skickade in.

• lugnåsbo

är du säker på att inte bildkvaliten var dålig på det du skickade in.. isåfall är det väl inte mycket att göra åt det.
    Vet inte om man har ångerrätt men skulle tvivla på det om dom inte gjort nåt fel.

BF 080412
  • Tussan05

Grejen är den att när jag kollade på datorn så såg bilden helt ok ut, men det var tydligen inte riktigt bra ändå. Tycker ju att de kan se själva hur fel det blev och höra av sig eller nåt?

• lugnåsbo
    Tussan05 skrev 2007-11-21 14:20:52 följande:
    Grejen är den att när jag kollade på datorn så såg bilden helt ok ut, men det var tydligen inte riktigt bra ändå. Tycker ju att de kan se själva hur fel det blev och höra av sig eller nåt?
    fast dom kan ju inte sitta o granska alla beställningar, kan tro att det mesta går per automatik.
    Även om bilden ser bra ut på datorn så kan den vara jätte jätteliten och bli kass på kort...
    BF 080412
  • Tussan05
    lugnåsbo skrev 2007-11-21 14:24:25 följande:
    fast dom kan ju inte sitta o granska alla beställningar, kan tro att det mesta går per automatik.Även om bilden ser bra ut på datorn så kan den vara jätte jätteliten och bli kass på kort...
    Nä det är ju sant men ibland undrar jag om de överhuvud taget kollar på det. Skickade efter en tröja till farsdag och den hade de på ett proffsigt tryckeri ALDRIG godkänt. Detta var ungefär samma ska, de måste ju se på korten...
  • waersta

Jag tror inte att de bryr sig om hur det ser ut, det du beställer är det som blir. På datorn kan minsta bilden se jättebra ut, men när det ska framkallas så är det jätteviktigt med pixlar, det är ju därför det finns kameror med olika pixlar, man kan framkalla olika stora bilder helt enkelt.

• stormfågel

Kolla på egenskaper hur stor bilden är! Sen kan du jämföra med andra bilder som du framkallat som blev bra så ser du om dom gjort fel eller omdet var din bild som hade för dålig kvalite!

• Tussan05

Får kolla det.
    Har skickat tillbaka paketet så får vi se vad de säger.
    Min pappa har jabbat med framkallning på ett annat företag och han säger att de ska ju inte skicka vad som helst.

Svar på tråden Vad har jag för fätt att reklamera julkort ifrån Fuji?