• Pshevil

Vart köpte ni era bröllopsunderkläder?

Sambon och jag ska gifta oss i mars och jag är helt förvirrad inför inköpen till bröllopet känner jag Flört
    Jag har köpt en klänning som är lite silkig i tyget och kanter etc syns väldigt väl igenom den så jag behöver lite speciella underkläder utan sömmar och så kroppsnära som möjligt. Och eftersom det är tunna axelband och låg ringning behöver jag någon sorts special-bh. Plus att jag antar att jag skulle behöva strumpbyxor som håller in magen och klämmer åt på rätt ställen Flört 
    Så här ser klänningen ut (fast vit då): http://www1.macys.com/catalog/product/index.ognc?ID=256746&CategoryID=27230&LinkType=EverGreen

Vart köper jag detta? Går man till Lindex eller Twilfit eller finns det specialaffärer för detta? Hjälp?! Jag bor i Linköping.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Svar på tråden Vart köpte ni era bröllopsunderkläder?
  • Axels och Annies mamma

Jag gick till en underklädesaffär i Kungälv där jag bor. De öppnade affären efter stängningsdags så att jag fick komma dit med klänningen och prova ut så att det blev rätt, så gör de för alla blivande brudar.
    Lycka till med bröllopet och inköpen.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Mrs A

Jag vet inget om Linköping, men det brukar finnas bra specialaffärer i många städer.

Själv köpte jag mina underkläder på Twilfit, men jag behövde bara en vanlig axelbandslös bh.

Sen försökte jag hitta något "raffigare" att ha på kvällen, men det var däremot svårare! Vilket dåligt utbud det finns på lite sexiga men ej vulgära underkläder. Jag kollade i princip i hela Sthlm...

Lycka till med letandet och med bröllopet!

• emson

Jag skulle gått till twilfit och bett dem hjälpa mig. När jag gifte mig förra sommaren hade jag en klänning som var enkel att hitta en BH till så jag köpte en på kappahl.

• Pshevil

Tack för era svar! Jag känner mig som sagt helt förvirrad, det är en djungel Flört
    Vet inte ens om det finns någon speciell underklädesaffär i Linköping?

• Okt06

Det finns en bra undeklädersbutik i norrköping.
    Den ligger på linden övre plan.
    Dom är duktig.
    Jag köpte mina underkläder till min brudkläning där.

• Pshevil
    Okt06 skrev 2007-11-21 13:43:09 följande:
    Det finns en bra undeklädersbutik i norrköping.Den ligger på linden övre plan.Dom är duktig.Jag köpte mina underkläder till min brudkläning där.
    Aha, kanske får bege mig till Norrköping då. Hur ligger de till i pris, är det dyrt på sån där specialaffärer?
  • Okt06

Pshevil

Den är lite dyrare än lindex och Twilfit men jag tyckte att det var värt pengarna.
    Dom kan också sy om bh efter dig och kläningen.
     Lycka till i bh letandet.

• Pshevil
    Okt06 skrev 2007-11-21 13:54:14 följande:
    PshevilDen är lite dyrare än lindex och Twilfit men jag tyckte att det var värt pengarna.Dom kan också sy om bh efter dig och kläningen. Lycka till i bh letandet.
    Aha, det låter bra. Ja, visst är det värt det och jag köpte klänningen så billigt att jag kan uppväga lite med underkläderna...
  • Fröken Sophia

Underkläder, ska man ha det med

Stryker katten medhårs!
  • Pshevil
    Fröken Sophia skrev 2007-11-21 15:09:58 följande:
    Underkläder, ska man ha det med
    Skrattande
  • Fröken Sophia

Nää men i Linköping?! *funderar*

Jag vet inte, men Twilfit brukar faktiskt ha bra underkläder faktiskt, av många olika märken.

Fast Lindex (eller Sloggi) har några trosor som verkligen sitter tätt intill kroppen, de är jättebra. Kolla där också. KappAhl också kanske.

Stryker katten medhårs!
  • PernillaKarolina

TIPS! 

Uppercut.se har nu lanserat en bröllopskategori där det finns massvis av märkesunderkläder.  

Till mitt egna bröllop köpte jag Wonderbra Strapless som är perfekt för den som vill ha en axelbandslös bh. Den är superskön och sitter upp hela kvällen. Skrattande Dessutom så får man 50 kr rabatt hos på alla behåar från Wonderbra.

• sexperten

Här hittade vi våra underkläder www.maddii.se/ riktigt bra priser och om man jämförde med tex evasunderkläder

Svar på tråden Vart köpte ni era bröllopsunderkläder?