• anmaö

v.4 någon?

Gjorde gravtest idag det var positivt! Nu är det en envis väntan innan man får berätta för alla att man är gravid..
    Hur mår ni?
    Jag tycker att det drar lite i magen och spänner lite grann. Kommer knappt hur det var förra gången...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 23:11:33:
    Det var attans var det spänner i magen och drar?! Jag känner mig blandat jättehungrig eller illamående, lite spännande kombination....jag har beställt tid för tidigt ul i v.8 för jag vill vara säker på att "den" sitter där den ska o allt verkar ok. Där jag bor finns inte möjlighet att göra nupp test och jag är tveksam till fostervattensprov så vi gör så här istället. Gjorde samma sak med mitt första barn. Nu är man i vecka 5 då...tiden går fort!

• Svar på tråden v.4 någon?
  • Dragonmind

Grattis :)

Jag är i (tydligen, vågar knappt tro det) V. 4 +5 Alltså egentligen inne på vecka fem men..hetl pirrig och vågar intre tro det.

FIck tid hos barnmorskan först 14 december, så nu måste jag nästan testa mig en gång i veckan för att se om jag verkligen fortfarande är gravid

• Lucky mum

Jag är i 4+1 (precis i v 5) eller hur de räknar. Plussade förra onsdagen flera dagar före BIM. Mår helt okej...lite uppblåst i magen och så men ingen speciell molvärk eller så.

• Gerda76

Jag fick också ett + imorse, är i v4 alltså . Känns likadant för mig. Nästan som mensverk, men som spänner lite extra. Roligt att följas åt..

Jag antar att man ska kontakta MVC och sedan är det bara avv vänta till v.12....

• Gerda76

Förresten, vad betyder det när man skriver v 4 +1 ?

• TyskMamma

Jag är också i den vevan. Exakt vet jag inte för min läkare har inte talat om det för mig. Konstigt!

När man är i vecka 4+1 har man gått 4 veckor och en dag =)

• kottemamma

Grattis till plussen! Jag plussade också i morse, på dag 3+3 i vecka 4. Jag mår illa och har en skum känsla i kroppen. Men det var likadant vid min förra graviditet.

• Nagonstans i varlden

Hej! Plussade för nån vecka sen. Tror jag är v. 4+3... Alltså är jag i v 5. eller??
    Jag mår oförskämt bra. Lite ont i brösten, emn är på strålande humör (framförallt av att slippa PMS) och inte ett dugg tröttare än vanligt. Men man skall väl inte ropa hej än...

• pckattis

Grattis alla ni till era +!
    Själv bara väntar jag på att få ett +...
    Jag hade min sista mens första dag den 1:a nov...och ägglossning ca 15 nov...Nu känner jag hur det drar och bubblar i magen och är jätte trött!
    När tror ni att man kan testa sig?
    Enligt uträkningen här på fl så ska jag vara i v4 (3+0)idag...
    Jag vill så gärna ha ett pluss!
    Kram Katrin

• OJA77

Hej hej...jag testade i onsdags och fick också ett härligt stort pluss!!!

• MajaLinnéa

Får jag vara med?
    Är i vecka 4+5, fick ett plus i förrgår.

• Emser08

Hallåj,
    Får man haka på här. Fick ett pluss i tisdags. Vet inte exakt vilken v jag är i men enligt uträkningen här på FL bör jag vara i 3+6.
    Känner inget förutom att mina bröst är ömma och känns stora.

Och grattis till alla er som också plussat

• Tiptop

Hallå,

Hänger på här. 4+0 idag. Testade mig i onsdags eftersom jag började må illa i tisdags. Har nyss haft ett mf, så jag håller tummar och tår att bebben vill stanna denna gången.

Kul om vi kunde följas åt lite.

Grattis till alla + och blivande magar.

• Pepper79

Testade också positivt i onsdags. Är nu på 4+1 idag.

Min mage känns lite uppsvälld, men mensvärken jag har haft har nästan avtagit. Känns bara lite till och från nu. Inget illamående eller ömma bröst. Är lite extra frusen än vanligt också.

Grattis alla ni andra som plussat!!

• 79Ninni

Jag fick också ett pluss idag! Är i vecka 4 (3+1) så det är ju väldigt tidigt än.... Allt är så pirrigt och nervöst, kan inte sluta le!!!

• A L E X
    79Ninni: Vet du ungefär när du hade din äl eftersom du redan nu (3+1) fick ett plus? Jag är (om jag nu är gravid) 3+4 och vågar inte testa än...men har en massa symtom.

Tii er andra här på sidan Ett stort grattis och en liten fråga...Är man så där kissnödig jämnt som man alltid fått höra att man blir när man är gravid?? Mvh K
  • Pepper79

Jag har inte märkt av att jag skulle vara mer kissnödig än vanligt. Symptomen skiljer sig från person till person.

Men jag har hört att vissa blir det, andra får molvärk, ömma bröst, blir trötta, illamående m.m.

A L E X skrev 2007-11-24 15:36:00 följande:

79Ninni: Vet du ungefär när du hade din äl eftersom du redan nu (3+1) fick ett plus? Jag är (om jag nu är gravid) 3+4 och vågar inte testa än...men har en massa symtom. Tii er andra här på sidan Ett stort grattis och en liten fråga...Är man så där kissnödig jämnt som man alltid fått höra att man blir när man är gravid?? Mvh K
  • 79Ninni

Jag hade äl den 16:e.... Vet att det är hur tidigt som helst, men ett pluss blev det!! Det är ju olika hos olika människor hur tidigt man får pluss, en del har mer hormoner och det har tydligen jag. Har känt på mig i några dagar att det var så, men har inte vågat hoppas

Jag är iofs kissenödig ofta annars också, men nu har jag sprungit på toa EXTREMT ofta i några dagar...

• A L E X

Ok det var extremt tidigt men måste vara otroligt skönt för dig att kunna få veta det så tidigt som möjligt! Det riktigt kryper i mina fingrar...vill ju testa nu!! hehe men men, har lovat mig själv att vänta till den 27.e Hoppas vi möts här inne då

• BebisVagga

här e en till.. finns många trådar nu om vi som ska ha juli/augusti bebisar.,.

vet inte vilken vecka jag e i 4-6 någonstans..

får veta i morgon.. ska då på vul.

• Tess och Tyra

Med vårat första barn väntade vi till V 13 men denna gång berättade vi redan i V 5.

Svar på tråden v.4 någon?