• Mamma86

När börja använda babygym?

När är det vanligt att man börjar med babygym??
    Vid vilken ålder behöver barnet den stimulansen..man vill ju inte börja för tidigt..

• Svar på tråden När börja använda babygym?
  • KaffeSandra

Min dotter är 8 veckor och hon älskar att ligga där och titta. Hon gör ju inte så mycket mer än att titta och skratta, men hon trivs bra där en stund iaf. Började med det när hon va 6 veckor kanske..

• Rosa Helenae

Vi började träna barnen tidigt vid ca en månads ålder. Men bara korta korta stunder då man är med hela tiden och pratar om det som finns. Kan barnet fokusera någolunda med blicken så kan det ju vara spännande att få uppleva nåt nytt.

• Mamma86

Okej..tack så mkt..
    Min son är drygt 6veckor och fixerar nåorlunda med blicken,han följer rörelser mm..
    Så kanske ska låta honom liga där små korta stunder då och då..

• Rosa Helenae

Det är ju bara att testa och se om han gillar det

• Vikingakvinnan

Mina föräldrar köpte ett gym till tjejen när hon var 10 veckor. Hon blev alldeles till sig och sprattlade hejvilt. Vi hade kunnat börja mycket tidigare. Nästa bebis får ligga där från start

• reggaewoman

min 2 veckors flicka tycker om att ligga naken i babygymmet och sprattla.hon fokuserar ett av lejonen fullständigt. Hon låg där redan efter en vecka. Självfallet är jag i närheten...det är man ju jämt... Men hon roar sig själv, utstöter små skrik av glädje ibland. hur gulligt som helst.

• reggaewoman

om hon BEHÖVER den stimulansen vete fan,. men vilket barn BEHÖVER ett babygym? Det finns ju stimuli överallt i ett rum och andra miljöer...

• En bebis i magen

Vår dotter är snart tio veckor och har legat i två veckor i lånat gym. Hon tycker det är jättekul, sprattlar och snackar med kaninerna. Vi hade kunnat lägga henne där iaf vid 6 veckor.

• Rulltrappa

det finns väl inte så många barn som verkligen BEHÖVER den stimulansen och inte kan få den någon annanstans...

la min son där när han var ca 2 veckor och han protesterade inte utan försökte sparka på det.

• adrenalin

Äh, du kan ju sätta babygymmet över ungen å se om den gillar det bara. Ifall du vill och barnet verkar gilla det

jag vet inte när jag började med min son... när han var runt en månad kanske. men han verkar ofta mest bli irriterad på den. han vill plocka grejerna men dom sitter ju fast

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Tidlös

La Judith där när hon var 2 v, kortare stunder. Hon tyckte om att ligga och kika och känna. Fast i början satt jag eller låg bredvid och tittade på henne.

Älskade Judith 2007-07-26
  • Chickmum

vår son är 10.5 veckor och han gillar det bara om man är med, men han är mycket stiulanskrävande och gillar inte att vara själv ens kortare stunder. Testa när du är med själv först och se om h*n gillar det!

Svar på tråden När börja använda babygym?