• Anonym (orolig)

Min man har ont i pungen!!! Orolig....

Min man har, som rubriken säger, ont i sin pung. Det kommer och går tydligen och verkar vara en molande värk. Han har haft detta, som jag vet, av och till i iallafall 1 år!!!!! Och han har inte gått till läkaren!!!! Jag lyckas inte få iväg honom heller. Jag har väl inte heller ställt till med något jättescen kring detta i och för sig. Det är ändå hans pung MEN tänk om det är något farligt???? Tänkt om han blir steril? (Vi ska börja försöka få barn i vår...) Jag blir så arg! Detta kan ju gå ut över mig och vårt gemensamma liv också vilket jag påpekat rätt kraftigt.

Har försökt googla på vad det kan vara men det är ju inte jättelätt det jag hittar gör mig inte mindre orolig.

Vet någon här vad molvärk i pungen kan bero på?? (Det beror inte på att han får utlösning för sällan dock... vilket tydligen kan ge värk i pungen).

• Svar på tråden Min man har ont i pungen!!! Orolig....
  • Anonym (mamma3)

Ta din man till läkare,vet en kille som hade oxå ont så men hade inte gått länge ,han är bara 26 år,han hade fått cancer i pungen fick ta bort ena kulan.inte för att göra dig orolig eller er men när man har ont på det stället måste man ta de på största allvar..

• Anonym (insatt)

Om man har ont där får man komma till doktorn på AKUTTID! Det bedöms alltså allvarligt. Be honom ta hand om sig och ring genast till doktorn!

• Anonym (orolig)
    Tack för svar! Ja, både han och jag vet ju att det kan vara något allvarligt och att det ska tas på allvar. Fy fasiken Det värsta är att han igår kväll sa att han kände en knöl också Han skulle ringa läkaren i morse men "försov sig". Visste det skull hända.

Du gör mig inte mer orolig. Jag ÄR redan megaorolig!!!!!
  • Kalle Karls mamma

Det behöver inte vara cancer kan vara en inflammation i prostatan

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
  • Anonym (orolig)

Kalle Karls mamma... jo, det kan ju vara lite allt möjligt tydligen. Åderbrock?? i pungen, bitestikeln som vridit sig, inflammationer av olika slag. Men det kan också vara cancer.

Sitter här och eldar upp mig nu faktiskt. Kan jag, som hustru, boka tid om min man om han inte gör det själv??

• Anonym (RING)

Ursäkta det tomma messet men ring med en gång. Min bror hade med ont i pungen och det var inflammation så det behöver inte vara något farligt men det är bra att få det kollat så fort som möjligt. Han fick antibiotika

• Anonym (mamma3)

ring till sjukhusupplysningen dom kan ge er en akut tid för sånt är inte att leka med.min fd sambo hade operarat ljumskbrock o fick blod upp i pungen,den vart krossad för den vart stor som en grape frukt hans en är borta helt nu han är 34 år,har varit utan en i 4 år nu.men har fått ljumskbrock på andras sidan men vågar ej operera sig på den för risken finns ju längre tid man väntar så blir de så. men jag tycker att DU ringer åt honom annars killar skjuter på de bara

• Anonym

Kan det inte bara att kulorna har tvinnat ihop sig?? Det är rätt vanligt.

• Anonym (H)

Min fästman sa förut att han de fått någon diskbråck i pungen.. O då hade han jävligt ont kunde inte lyfta eller han fick inte lyfta..
    Så kanske är något sånt..

• Anonym (orolig)

Tack för att ni svarar!

Han har inte mycket ont. Bara molande svag värk. Eller "bara" och "bara" men. Tror inte detta är något så akut att det inte kan vänta till i morgon bitti men då ska han fasiken ringa!

Svar på tråden Min man har ont i pungen!!! Orolig....