• Enterprise

Danmark - du som varit där, dela med dig här!!!

Till sommaren tänkte vi åka till Danmark och bland annat "göra" Legoland (förståss).

Tar tacksamt emot tips på boende, aktiviteter med mera.
    Vi är två (ev tre) familjer som ska åka, totalt kan vi bli 10 personer. Vi är intresserade av att hyra hus, gärna vid havet nära en barnvänlig strand. Barnen är mellan 1 år och 7 år. Någon som gjort detta och kan tipsa om ett bra område? Ska vi köpa en färdig resa med boende, inträden med mera - eller ska vi boka boende för sig och köpa inträde etc för sig?

Eller något annat tips på bra boende med barn.

Det det måste inte vara i närheten av Legoland - men väl på Jylland.

Dela med er av era erfarenheter - både bra och dåliga. Vad ska vi tänka på? ALLT av intresse!!!

• Svar på tråden Danmark - du som varit där, dela med dig här!!!
  • milliotindra

Åhhh vad avis jag blir Var ofta i Danmark innan men lite "svårt" nu när man bor 60mil från skåne.

Tips har jag inte direkt. Åkte alltid hem ju Men hoppas ni får en toppen semester

• Enterprise

Jag var också i Damnark när jag var barn, dodde dock långt ifrån redan då! Ska bli roligt att återvända med egna barn.

• Pigelinen

kolla på www.stenaline.se , de har både paketpris med båt och boende. Vi hyrde studa via dem när vi åkte på semester för några år sedan och det var mycket smidigt och bra.

***IVF behandling pågår***
  • Enterprise

Grymt sa grisen:
    Tack för tipset, båt måste man väl åka (kommer norrifrån, det blir långt till bron) och om man kan boka allt på en gång vore det ju smidigt.

Vart bodde ni när ni var i Danmark.

• vemär imagen

Hej.... Om ni ska göra legoland, bonbon land, mm så kör ner till Malmö och ta bron över. för tar du båten så kommer du lite i fel ände av Danmark (enligt mig *Ler*)

Vi brukar ta en semestervecka i Damnark varje år, och jag kan bara rekommendera att ni hyr en stuga. Tänk på att det är mkt dyrare att hyra stuga i Danmark än i Sverige.

Lycka till och njut av semestern Danmark är helt undrbart...

• Enterprise

Pyff:
    Tack för tipset, ska kolla upp den sidan!

vemär imagen:
    Vi har funderat på vilken väg vi ska ta. Vi kommer norrifrån (jämtland) och det blir lång väg att åka till Malmö för oss. Men det kanske går på ett ut?

Vart brukar ni hyra stuga?

• Malhin

jag e född i danmark på jylland o var ofta på Legoland när jag var liten.. vi bodde 5km därifrån bara...
    är superfint på jylland..

nu har jag inte varit dit så mycket sedan vi flytta till sverige men funderar på att åka dit med min man o våra barn till sommaren

• Enterprise

Malhin:
    Har du några bra tips på vart vi kan hyra stuga när vi åker i sommar?

• Malhin

om ni ändå ska till Legoland såe de kanske smartast o hyra inärheten... de e fruktanvärt långa köer ibland om man vill u vara där i tid..
    du kan alltid kolla runt om Billund ( legoland ligger där)

Enterprise skrev 2007-11-22 13:29:21 följande:
    Malhin:Har du några bra tips på vart vi kan hyra stuga när vi åker i sommar?
  • Enterprise

Malhin:
    Tack för tipset. Legoland är ju målet för barnen och vi hade väl tänkt att spendera två dagar där. Det kanske är bäst ändå att bo runt Billund och sedan åka till havet när man vill bada. Det är väl inte så långa avstånd på Jylland? (Om man jämför med norra sverige som vi bor i...)

• Malhin

nej inte på västkusten där så.. jag e uppväxt nära havet o Billund ligger bara 5km från där vi har hus... mycket fin strand..

Enterprise skrev 2007-11-23 15:36:50 följande:
    Malhin:Tack för tipset. Legoland är ju målet för barnen och vi hade väl tänkt att spendera två dagar där. Det kanske är bäst ändå att bo runt Billund och sedan åka till havet när man vill bada. Det är väl inte så långa avstånd på Jylland? (Om man jämför med norra sverige som vi bor i...)
  • Enterprise

Malhin:
    Har du några andra bra tips på vad man kan göra med barnen? De är (i somnmar) 1, 1.5, 4.5, 6.5 och 7.5 år.

• Jess25

Hej,

Vi har precis bokat stuga i Danmark, vi skall bo i Østre Hurup, ligger i östjylland.. Har inte kollat var det kostar att hyra stuga i Sverige, men vi ska betala 3700:- för en vecka.. Inte så dyrt tycker jag, men åker man i Juli så blir det ju dyrare..

Vi ska nog inte till Legoland i år utan väntar med det tills nästa år, så de 2 minsta hinner bli lite större och kan uppskatta det också..

Men vi har tittat på dessa ställen som vi antagligen skall åka till :

www.friheden.dk/

www.family-farm.dk/

www.aalborg-zoo.dk/

Gå in på barnsemester.se och till vänster kan du välja Danmark och klicka på en del i Danmark så kommer det upp massa bra grejer man kan åka till!!

• Enterprise

Jess25:
    Tack för tipset! Jag ska kolla in hemsidorna.
    Vi ska åka veckan efter midsommar. Vi tänkte att vi skulle komma precis innan semestrarna startar.

Eftersom vi har tre lite större barn med oss så är ju Legoland givet för oss, men vi hoppas att vi hinner med lite sol och bad samt något annat roligt också.

Har du varit i Damnark förut och bott där ni bokat nu, så du vet vad det är "ni åker till"?

• Jess25

Enterprice: Ja då är det klart att legoland är ett måste

Nej, det är första gången vi semestrar i Danmark, så det ska bli jättekul.. Det finns ju verkligen massor att göra och det är ju inte så långt att åka eftersom Danmark inte är så stort. Men min svåger med familj åker till danmark varje år, så det är därför vi valt det området vi gjort, för de tycker det är toppen där!!

Vi kommer åka 21-28 juni.. Hmm det är väl midsommarveckan det kanske?? Ja vi ville också åka innan semestrarna börjar..
    Hoppas på fint väder, el iaf uppehåll. Annars finns det en simhall precis där vi bor, och så har vi hittat ett sånt stort lekland (inomhus). Så det finns ju alternativ ifall det skulle bli dåligt väder. Men vi ska bo 70 meter från stranden så det hade ju varit väldigt roligt om man kunde få spendera lite tid där också..

Vi bokade stuga genom www.cofman.com

Är det första gången ni åker dit också??

• Enterprise

Jess25:
    Då kommer vi att vara i Danmark samma vecka! Fast vi har inte bestämt vart vi ska bo ännu.

Jag har varit i Danmark när jag var liten, så jag har lite vaga minnen av Legonland, men inget annat. Så har jag ju varit i Köpenhamn några gånger som vuxen, men inte på någon längre semester.

Det ska bli jätteroligt att återvända dit.

Svar på tråden Danmark - du som varit där, dela med dig här!!!