• skrållan1978

ni som väntar tvillingar?? NÄR kände ni första fosterrörelserna???

Lite nyfiken bara=)))

Om det kan vara så att man känner bebisarna tidigare när det är 2 eller fler därinne=)

Vet inte om vi väntar 1 eller 2 ännu men magen har vuxit så grymt mkt redan och i går o i dag så tyckte jag att jag kände rörelser därinne från, är ju bara i vecka 9 och VET ju att man inte kan känna så tidigt, men det skumma är att det känns preciiis som om det vore just bebissprattel=)
    Om ngn vill kika på magen så finns bild i galleriet=)

• Svar på tråden ni som väntar tvillingar?? NÄR kände ni första fosterrörelserna???
  • små fötter

Var det längesen du var gravid sist? För då kan ju magen bli större fortare.
    Jag går in i v13 på lördag och jag har då inte känt nåt än Ledsen

Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • skrållan1978

ja detta blir barn nummer 5 och fick min dotter nu för precis ett år sen, jag vet om att jag blir stööre o så men såhär STOR NU??? den är jättestor o livmodernn har jag kännt ett par veckor redan=/

• MaddeMamman

Jag väntar tvillingar för andra gången och kände det först i v 17-18, dessförinnnan var det gas i tarmen.
    i vecka 8-9 är den ca 2 cm...som en räka..och det är gott om plats i livmodern.

Tandkräm på min spegel.
  • små fötter
    skrållan1978 skrev 2007-11-21 18:19:27 följande:
    ja detta blir barn nummer 5 och fick min dotter nu för precis ett år sen, jag vet om att jag blir stööre o så men såhär STOR NU??? den är jättestor o livmodernn har jag kännt ett par veckor redan=/
    Ja men då var det nog inga fosterrörelser du kände, det är nog omöjligt Fundersam Det kan nog ha varit tarmrörelser
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • skrållan1978

jo jag veeet att det är omöjligt att känna i vecka 9 men jag undrade mest om det skiljer mkt om det är 2 därinne=)?
    förra grav kände jag i v 12.

• MaddeMamman

Det som jag tycker skiljer sig är på slutet, jag är nu i v33 och har sf mått 44cm.
    Jag har ju 2 tvillinggraviditeter och 1 enlinggraviditet att gämföra med. inte mer illamående eller nojor på tvillingarna. det var mest på första barnet.

Tandkräm på min spegel.
  • skrållan1978

ok=) spännande o höra=) det var ett redigt SF:mått hörru=) stooor mage m.ao=)

• skrållan1978

har du ingen bild på fina tvilling magen?? kommer inte in på din sida=/

• MaddeMamman

nej, jag har ingen bild på magen men du är välkommen in ändå att kolla.Glad

Tandkräm på min spegel.
  • hejpa

fick reda på idag att vi väntar twins! :O
    jag kände första rörelserna i v.16 ungefär, om jag inte minns fel. är i v.18 nu och känner rätt mycket!

Svar på tråden ni som väntar tvillingar?? NÄR kände ni första fosterrörelserna???