• Isadora11

Ni som är medlem i ett kristet samfund...

Varför valde ni just det samfundet/kyrkan? Jag är speciellt intresserad av ni som "konverterat" till en annan kyrka än den ni föddes in i.

• Svar på tråden Ni som är medlem i ett kristet samfund...
  • snusmumrik531

Jag blev frälst i tonåren och jag följde med min vän till pingst. Nu när jag har flyttat så var jag öppen och gick till många församlingar - men åter igen hamnade jag tillsist i pingst. Det är där jag hör hemma.

• Isorfidien

Jag kan väl säga att jag blev tvångsdöpt i Svenska Kyrkan som barn. Sedan kan jag berätta att jag var en undersökare i många år och jag träffade personer från flera olika samfund innan jag klev in på ett möte vid en speciell församling och för första gången kände jag mig hemma och allt bara stämde. Det går inte att förklara känslan om man inte har varit med om den själv.

• rasajj

jag ar uppvaxt i ett ateisthem, sa jag blev uppfostrad utan religion alls. I tonaren sa borjade jag sjalv fundera, och kom fram till att jag trodde pa Gud. Jag laste om olika religioner, besokte olika kyrkor och moten. Laste tillslut om mormonerna, och kande att det stamde.. Gick sasmaningom dit, och kande direkt att det stamde. Och ar kvar an idag. 22 ar senare.

It's easy to be pro-choice when you're not the one being killed.
  • Merikarvia

Jag är uppväxt inom pingst m tillhör numera en missionsförsamling. Vi bytte för att det fanns bra barn- o ungdomsarbete i vår nuvarande församling. Även mer folk i vår egen ålder än i pingstförsamlingen vi tillhörde.

Svar på tråden Ni som är medlem i ett kristet samfund...