Hur sent efter kan man anmäla en ev tandskada?
På ett barn? Måste man göra det direkt (samma dag) eller finns det någon tidsgräns? Alltså till försäkringsbolaget om barnet slagit i munnen , men ingen skada synts...ännu...
På ett barn? Måste man göra det direkt (samma dag) eller finns det någon tidsgräns? Alltså till försäkringsbolaget om barnet slagit i munnen , men ingen skada synts...ännu...
Gör det så fort som möjligt, även om det är en liten skada som inte borde påverka - hellre än gång för mycket än en gång för lite...
Det beror på vilket bolag ni har. Vår dotter trillade på ett klinkergolv när hon var runt året och slog i tänderna (ingen synlig skada). Jag ringde till Trygg hansa som vi har och de sa till mig då att vi inte behövde anmäla något då utan bara om det visar sig att de permenenta tänderna är skadade.
Vet inte riktigt. Men om du har varit hos tandläkaren så är det ju nedskrivet vad som hänt. Tycker man borde kunna ringa minst ett år efter.
Jo jag vet, men om man missat det, gör det något om man gör det några dagar senare eller måste det vara samma dag?
Jag fick tippset att åka in så fort som möjligt och visa det för en tandläkare så att det fanns på papper. Känndes jättefånigt eftersom inget syntes när vi kom in men tandläkaren tyckte ändå att det var bar ifall att underlagen hade blivit skadade.
Några dgar tror jag INTE är något problem... Såklart är det ju bra om man t ex varit hos tandläkaren så att det är dokumenterat...
Jag fick inte tid fören efter helgen så det dröjde tre dagar och det var inga problem.
Anonym (ts) skrev 2007-11-21 20:00:14 följande:
När jag anmälde en skada till TryggHansa sa de att man hade tre år på sig att anmäla skadan. Om man har krav på utlägg i samband med skadan ska man egentligen begära ersättning inom ett halvår, men det verkar som att alla bolag inte tycker att det är lika noga med det.