• Monis

Vid vilken ålder fick ert barn äta tuggummi?

Min dotter som fyller tre i jan och hon tjatar varje dag efter tuggummi. Jag är rädd för att hon ska sätta i halsen eftersom hon nästan aldrig är stilla. Hon har dock fått tuggummi några gånger och då har det gått bra (peppar peppar).

• Svar på tråden Vid vilken ålder fick ert barn äta tuggummi?
  • mammatalman

min dotter fylller snart 5 o inte fått tuggummi än jag säger det är mammas. o det går hon med på. helt otroligt.

• Djungelvrålen

När jag visste att hon inte skulle svälja det....=)

• MaddeMamman

mina flickor är 7 o 9, de får inte äta tuggumi. Det är vuxengodis och det finns så mycket annat de kan välja.någon gång har de fått det från kalas osv. men då måste de visa mig det innan de slänger det. Jag fick tuggummi i mitt hår när jag var liten och det fick klippas bort, min syster tappade det på finmattan och det blev intrampat där....

Tandkräm på min spegel.
  • Tirnanog

Oj, min två-åring tuggar glatt tuggummi Visst händer det att hon sväljer men oftast inte. Hon spottar ut efter en kvart o vill ha nytt

• carola1977

När jag var liten fick jag "barntuggummi". Förstod när jag var äldre att det var Brio med fruktsmak .(www.leafsweden.se/index.php&item-action=view&item-hash=3baadeac479dfd8681ba3cc4226a5346)

• 1978nettan

vid 2½års ålder har min son fått tuggummi

Svar på tråden Vid vilken ålder fick ert barn äta tuggummi?