• BlueYee

Hur ofta badar era 2- månaders??

Hur ofta badar ni era 2 månaders bebisar??

• Svar på tråden Hur ofta badar era 2- månaders??
  • silver82

Nu e ju Wilma iof 3 månader men henne badar vi 2ggr i veckan. onsdag & söndag.

Wilma 25/8-07
  • Chickmum

Två gånger här också! Verkar lagom, tycker vi. Dagarna varierar lite efter hur mycket han kräks osv .. har han haft en "smutsig" dag så badar vi idigare, annars lördag/söndag och onsdag.

• MK84

De är lite olika, beror på hur mycket vi har å göra å när andan faller oss in. Vår son älskar att bada så vissa veckor blir det 2ggr/vecka och andra mer! =)

• llama

Vår son tyckte inte om att bada när han var så liten, så vi badade honom kanske max en gång i veckan, men nu älskar han det och badar varje kväll! han är 6 mån nu.

• Idgie06

Vår lilla tjej är 6 veckor, hon har badat en gång....

// Lilla skitgrisen

• Daz

vi har badat sonen 1 gång i veckan från födseln och han är 7 månader nu. Man tvättar ju och torkar hela dagarna på dem ändå så 1 gång i veckan får räcka tycker jag.

• ladysoul77

En gång i veckan. När det är så kallt ute fick jag höra av barnläkare att man inte ska tvätta dem för ofta för deras hud behöver fettet.. De kan få köldskador annars. (om det är riktigt kallt)

• Tinzi

2 ggr veckan..onsdagar & söndagar...men iband hinns det ej med eller glöms bort, men oftast iaf.

• smurfliten

Vi badar dom när vi hinner.. Men det blir nog iaf 2 ggr/vecka åtminstone.. Maja kräks en del och jag tycker inte det blir riktigt bra att bara tvätta av henne lite snabbt så jag vill gärna att dom badar.. Vår första dotter badade vi ganska ofta och hon älskade det! Nu är det en av tjejerna som gillar bada men inte den andra även om hon också kan njuta av det ibland!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • Hannish

Omkring 1 gång i veckan. Och när han lyckats bajsa ner sig ordentligt. Spelar ingen roll vilket blöjmärke man har, ibland läcker de iallafall...

• Jezzikaax

Vi badar vår son 2 ggr i veckan o ibland 3 ggr beror på hur mke han kräkts när han legat ner för då rinner de ner i håret så då får det bli en extra gång:)

• 20110426

Vi badar vår lilla tjej som är två månader 1 gång i veckan. Mest för att hon har apné-larm och vi byter den grej (vet ej vad det heter) som känner av andningen på magen en gång i veckan. Annars hade vi nog försökt bada henne 2ggr i veckan för hon kräks hemskt mycket.

• Miniigirl

Vi badade sonen ungefär 2 gånger i veckan när han var runt 2 månader, och det var för att det var i sommras, och det var varmt och han kändes helt kladdig! så fort det vart svalare ute började vi även tvätta mer sällan.

nu badar vi honom endast 1 gång i veckan, vil linte bada honom mer, hans pappa har eksem, så det känns onödigt att utsätta honom! Sonen är 6½ månad nu.

• speciers
    silver82 skrev 2007-11-21 22:15:46 följande:
    Nu e ju Wilma iof 3 månader men henne badar vi 2ggr i veckan. onsdag & söndag.
    [/citat]
    Tinzi skrev 2007-11-22 11:12:54 följande:
    [citat]
    2 ggr veckan..onsdagar & söndagar...men iband hinns det ej med eller glöms bort, men oftast iaf.
    Hehe, fler än jag som håller mig till onsdag och söndag ser jag
Svar på tråden Hur ofta badar era 2- månaders??