Vad för symtom på högt blodtryck?
Hej!
Undrar vad det är för symtom på högt blodtryck?
är yrsel ett?
Hej!
Undrar vad det är för symtom på högt blodtryck?
är yrsel ett?
mår du dåligt?
Jag har högt blodtryck och äter jag ej min medicin så blir yr känns som att gå i en båt typ.
Krya på dig
Är gravid och är rädd för HF igen..har massa symtom men vet ej om jag ahr högt blodtryck ännu, ska inte till bm förens i slutet av december, men tänkte att om jag har symtom på högtbloctryck så får jag ringa och boka en ny tid.
När jag lägger mej ner i sängen känns det som att hela sängen snurrar och att jag ska ramla ur..skit obehagligt..hade det så förra graviditeten men fick aldrig nått svar på vad det var.
Nåra mera symtom på högt blodtryck?
Symptomen vid havandeskapsförgiftningar är högt blodtryck, äggvita i urinen, svullna händer och fötter, en snabb viktökning och kanske också svullet ansikte. Äggvita i urinen är ett tecken på att njurarna är påverkade. Nästan alla gravida får svullna händer och fötter mot slutet av sin graviditet, men man ska ta det som ett varningstecken om svullnaden inte går ner efter en natts sömn.
Symptom som huvudvärk, flimmer för ögonen och allmän sjukdomskänsla samt smärta i övre delen av buken är tecken på den svåraste formen av havandeskapsförgiftning.
Havandeskapsförgiftning kan i värsta fall utvecklas till en så kallad eklampsi, vilket leder till kramper som kan vara livshotande för både barnet och modern. Detta tillstånd är mycket sällsynt, mycket tack vare den effektiva kontrollen av gravida kvinnor här i Sverige.
Symptomen försvinner efter förlossningen och det tar högst två veckor innan blodtrycket och urinen har normaliserats.
tack för infon men jag vet symtomen på HF :) Undrade dock vad det är för symtom på högt blodtryck..har all annan symtom på HF men inte vad jag vet ännu högt blodtryck eller äggvita..inte vart hos bm på ett tag.
Huvudvärk,illamående,andningssvårigheter,näsblod.Det är olika från person till person men huvudvärk är det främsta.
Yrsel kan också förekomma men det gör det även vid lågt blodtruyck.
Jag har lågt blodtryck och är väldigt yr.
Det bästa är att ringa till bm imorgon eller vc för att kolla upp det.Sånt måste kollas.
Har huvudvärk och är sviiiintrött..dock är ju båda normalt att ha när man är gravid och även vid HF, får nog ta och ringa min bm och kolla, är så nojjig för att få HF redan och igen.
Jag tycker du ska ringa imorgon och kolla upp det. Du har symptom och det är väl bäst att få det kollat.
Lycka till
Japp får göra det..har ju iaf symtomen på det så jag borde få en tid snabbt och kolla trycket bara.
har ens puls nånting med blodtrycket att göra? eller om hjärtat slår dubbelt?
Ovanligt är det men inte såpass att det inte går..vet många här på fl som haft det innan v20, jag är i v.18 i övermån, jag tänker ju inte ignorera mina symtom bara för att jag inte är långt gången..som sagt man kan få det tidigare.