Tvillingamning!
Jag har två flickor som är snart 11 veckor (5 veckor biologiskt då de föddes 6 veckor förtidigt) och än så länge har amningen gått bra (om man bortser från über-ömma bröstvårtor under en period ) men nu så börjar det bli lite jobbigt om kvällarna då de aldrig vill sluta suga och somna, kan sitta och dubbelamma i flera timmar. Sköterskan på bvc tycker jag skall börja ge ersättning på kvällen för att slippa dessa timmar men de går ju upp i vikt som de ska så då ser jag ingen anledning att ge upp.
Sköterskan sa också att det är vanligt att mjölken inte räcker till två medans jag har läst att om man bara står ut under tillväxtperioderna och låter dem amma så mycket de vill så skall mjölken i de flesta fall räcka till.
Vill gärna veta hur andra tvillingmammor har haft det och om ni har lyckats helamma i sex månader eller inte?
Och ni som pumpar under dagen för att kunna ge flaska på natten, när och hur gör ni det? Jag försöker pumpa ibland efter matning men lyckas bara klämma ut några 10-20 ml ooch det räcker ju ingenstans.
Tacksam för svar!