• Beba2007

Övertid i Göteborg?

Hur lång tid över BF får man gå i Göteborg tills dom sätter igång förlossningen?
    Hur ofta går man på kontroller när man gått över BF & vart går man på kontrollerna? Hos sin BM eller på Förlossningen?

Många frågor från mig som tror att jag kommer gå över tiden..Bf 23 nov, fredag = )

• Svar på tråden Övertid i Göteborg?
  • Beba2007

Har alla gått & lagt sig på Familjeliv? *smile*

• veronicaq

nu  e ju inte ja gbgare.. en de vanligaste...som här i uppsala

är att man har vanliga mvc besök tills man gått över ca 14dar.

då får man koll på sjukhuset kollar fostervatten osv då bestämmer dom om man kan fortsätta va gravid lr sättas igång.
    fortsätter man va gravid då så kollar dom oftast 1 gg om dagen på sjukhuset...

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Beba2007

Usch va tråkigt det låter *smile*
    Men jag har hört att det skiljer sig mycket från stad till stad...med om hur mcyke tman får gå över tiden!!Vissa städer 14 dagar andra till & med 21 dagar!!

• skorpiona

Hej hej!

I gbg så får man gå över tiden 21 dagar om allt annat ser bra ut, tror att man gör en särskild koll på förlossningen vid BF+14, men som sagt i värsta fall får man gå en vecka till...

Hoppas du slipper gå över tiden! Jag har själv bf på mån, och det ser ut som att det blir bebis inom det närmsta dygnet! Sitter här med värkar nu, och försöker fördriva tiden innan det är dags att åka in...

• Beba2007

Åhh va roligt för dig, snart har du nog din bebis hos dej då = ).
    21 dagar i Göteborg ????!!!!Det e ju inte normalt??
    Man kommer ju vara Övergravid...haha...nästan gravid i 1 år!!!
    Oj Oj Oj, imorgon har jag BF och jag hoppas verkligen att det händer nått.

• Beba2007

va?..asså det e ju inte klokt. DOm borde ju hjälpa till med igångsättning eller nått...21 el 23 dagar är ju en evighet efter BF dagen.

• miccann

hej..
    är inne på bf+14 idag och har vart på vanliga mvc besök tills nu.
    imorgon går jag in i v 43 och då ska jag till östra på kontroller..
    du får gå över tiden till bf+21, tyvärr får man vänta sålänge om allt är bra med den lille, annars blir du igångsatt..!
    lycka till och hoppas det sätter fart snart..=)

• Beba2007

tack så mycket miccann- och lycka till med bebisen.

Svar på tråden Övertid i Göteborg?