• Blåögd

bra ursäkter för att inte dricka på fest

Hej på er alla! Jag är ny här, plussade igår :)
    Men nu behöver jag er hjälp på en gång! På fredag ska jag och min sambo ha fest hemma med lite vänner, bla ett par som kommer upp från stockholm och hälsar på. Vi har planerat detta ganska länge och planerna är att festa och har roligt och gå på krogen. Så nu behöver jag hjälp med tips på ursäkter att jag inte kan dricka! Vill ju inte berätta för dem riktigt än...

• Svar på tråden bra ursäkter för att inte dricka på fest
  • SIN74

Säg att du precis varit sjuk och äter pencillin.

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
  • Goltlännig

Kan du inte köra till och från krogen...
    För då kan du inte dricka.

Älska livet!
  • Annamaja

Du kan säga att du fått halsfluss och snart avslutat kuren, den smittar inte längre då, men inget bra att dricka. Eller någon annan rolig sjukdom som kräver medecin. Eller så har du haft så ont i huvet att du var tvungen att ta ett par huvudvärkstabletter.

• MaddeMamman

(Man ska ju inte behöva ursäkta sig för att man inte dricker, det har ju inte de med att göra) MEN....
    jag "beklagade" mig att jag fått pencilin, hitta någon sjukdom som kan passa och kolla vilket pencilin man får till det. Halsen , öron....

Tandkräm på min spegel.
  • smulis

Denna använde jag mig av

* jag äter penecillin kan därför inte dricka.

Grattis till ditt plus

• Clever LG

Medicin är ju bra, bara ingen fråga vilken typ av medicin du äter Annars är det bra att säga att man har magkatarr, då kan man absolut inte dricka alkohol.

• pist

Köp en flaska vin med alkohol en flaska vin utan alkohol, båda ska ha skruvkork..... Lättast så. Ta vinet med alkohol och häll bort det (slöseri men....vad gör man inte..) Häll vinet utan alkohol i flaskan för det alkoholhaltiga vinet. Ingen kan se skillnad och ingen kan känna skillnad på smaken om de inte förväntar sig att det är alkoholfritt. Du slipper frågor.... Funkade bra, tyckte jag. Även min kompis körde med detta.

• Anke
    pist skrev 2007-11-22 08:26:24 följande:
    Köp en flaska vin med alkohol en flaska vin utan alkohol, båda ska ha skruvkork..... Lättast så. Ta vinet med alkohol och häll bort det (slöseri men....vad gör man inte..) Häll vinet utan alkohol i flaskan för det alkoholhaltiga vinet. Ingen kan se skillnad och ingen kan känna skillnad på smaken om de inte förväntar sig att det är alkoholfritt. Du slipper frågor.... Funkade bra, tyckte jag. Även min kompis körde med detta.
    Körde också med det. vi var på fest och jag hade med mig alkfritt vin i en vanlig vinflaska.
    det lustiga var att de vi var på fest hos, hade druckit upp sista vinet nån dag senare och inte märkt nån skillnad
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Sandra678

Säg att du fått urinvägsinfektion o att du äter medicin för det. Urinvägsinfektion e bra o skylla på för då behöver man inte se sjuk ut.

Svar på tråden bra ursäkter för att inte dricka på fest