• filippas

Hjälp! Vad för kläder på svart vit foto???

Vi ska fotografera oss i morgon...
    Det ska vara svart vita bilder...
    Vad ska jag sätta på barnen för kläder???
    Vad gör sig bäst på svart vitt???+

Tänkte att dom skulle ha jeans men upptill vet jag inte???

Randigt? Vitt?? Svart?? Mönstrat?? Omösnstrat??

Mamma till Agust & Abba
  • Svar på tråden Hjälp! Vad för kläder på svart vit foto???
  • MissXXX

Randigt hade nog jag valt att ha upptill, svart/vitt t.ex :) Det tycker jag blir väldigt fint på svartvita bilder :)

Så jeans och randigt röstar ja för :)

• Wilmur

om dina barn är ljusa i hyn hade jag tagit något enfärgat typ grått......men är de lite bruna så hade jag tagit något ljust.....men jag kan ju inte sånt här!

Tittade in för att se om någon som kan dert där hade för råd!

• MaddeMamman

jag tycker randigt domminerar för mycket på svart/vita bilder. Jag hade valt vita/ljusa tröjor

Tandkräm på min spegel.
  • Wilmur

Ja randigt är fint också!

• filippas

Mmmm det är var mitt förslag oxå, men jag visste inte hur det gör sig på svart vitt...

Mamma till Agust & Abba
  • milimina

svart och vitt blir sällan bra på foto, likaså är ränder knepigt - det kan "flimra" om ränderna är för smala. välj en färg istället, eller beroende på ålder så är det fint med bara t ex hängselbyxor i jeans och inget mer, hud är alltid finast på svartvitt, särskilt på barn. men det kanske är mer för ettårsåldern och inte för sjuåringar, även om det är fint kanske de inte vill sen beror det ju på vad man är ute efter.

vad det än blir, klä dem båda i samma "säsong". det funkar ju att ha t-shirt fast det är vinter ute, men bästa bilderna blir om båda har sommarkläder ispfall, så inte en har vintertröja t ex (jodå jag har sett folk som klätt sej så för att färgerna matchar men glömt att det ska gå ihop säsongsmässigt också)

• Wilmur

Intressant att veta för framtiden.......BRA tråd tycker jag!

• filippas

hmmmm nu e jag virrig ha ha ha ha

Var inne och läste på sidan och jag tror det lutar åt att jag får inhandla två röda tröjor....och leta fram en färgglad body till abba!!

Verkar som det kan va bra! och fungerar bra för svart vitt..

Ska säga till sambon att undvika svart, då han valt sin svarta piké till fotograferingen!!!

Mamma till Agust & Abba
Svar på tråden Hjälp! Vad för kläder på svart vit foto???