Mitt urin luktar illa!?
Är gravid i vecka 11 och mår almänt dåligt. Har märkt att mitt urin luktar väldigt illa och är rätt mörkgult. Har inte ont eller något sådant när jag kissar. Någon som vet vad det kan vara och bör jag kolla upp det?
Är gravid i vecka 11 och mår almänt dåligt. Har märkt att mitt urin luktar väldigt illa och är rätt mörkgult. Har inte ont eller något sådant när jag kissar. Någon som vet vad det kan vara och bör jag kolla upp det?
Ja, kollaupp det. Kan ju va urinvägsinfektion.
Man brukar få så om man behöver dricka mer vätska.
Drick mer vatten!
Jag har haft urinvägsinfektion en gång och tyckte då att urinen luktade typ... skinka!
Men prova att dricka lite extra så blir det nog bättre! Jag håller med ovanstående att det låter mer som vätskebrist
Antingen dricker du för lite, eller så förändras luktsinnet på mycket i början av graviditeten, så det kan vara därför du tycker det luktar konstigt.
Drick mer vatten!
Jag kom på att jag var gravid för att mitt kiss luktade annorlunda i början...men lika bra att kolla det än då.
Du går inte på någon medicin?
Har samma som du, haft hela graviditeten. Men mest när jag druckit för lite. Svårt att dricka mera när man får gå å pissa hela dagarna
Jag hade samma problem och jag kan sätta rätt mycket på att du har fått urinvägsinfektion. Jag har aldrig haft det förut men i början av båda mina graviditeter har jag fått det och den lukten känner man igen var som helst! Det behöver inte svida när man kissar eller så. Nä kolla dig. Ett litet tips
// Ullis
Håller med ovanstående och sätter en slant på uvi. Vanligt att man får det i början av graviditeten men det är viktigt att du kollar upp det och får det behandlat isf.
Är själv gravid i v8 och fick en svårbehandlad uvi i början, var rädd att det skulle vara grupp B-streptococker men hade tur! Är nu bakteriefri som tur väl är!
Drick mycket och gärna tranbärsjuice - hindrar bakterier från att få fäste i slemhinnorna!
Testa att dricka mer vatten och lämna se till att lämna ett urinprov till BM så hon kan skicka det på odling och utesluta urinvägsinfektion.
De kollade mitt urin idag på mödravården. Var inget, så ni hade nog rätt om vattnet! Kram