• Mary Wollstonecraft

Illamående i v. 37?

Har det något samband med graviditeten, eller har jag åkt på någon magbakterie? Mår diffust småilla sedan någon vecka tillbaka, och är allmänt risig i magen, särskilt på morgnarna. Kräks inte, men det känns precis som det där illamåendet man hade i början... Någon med teorier kring vad det kan vara?

• Svar på tråden Illamående i v. 37?
  • a n k a

Vet inte riktigt.... men själv mådde jag illa då!

• Nenin

har så oxå... går in i vecka 35 idag.. har haft så sedan i måndags... jobbigt..:/

• Biggalilltroll

Är med i v.37 och känner mig lite illamående, inte alls som magsjuka utan bara lite grann. Det kanske har med hormonerna att göra? Glad så länge jag inte kräks.

• MumMarty

Jag fick rusa ut från Åhlens igår... höll på att kräkas... tror det berodde på att jag tagit ut mig... efter att jag varit på stan i 1 1/2 h... låter galet... men tydligen så pallar jag inte mer i v 37....

• Nea75

är också i v. 37 o mår till o från illa, spesiellt efter att jag ätit, påminner precis om hur ja mådde i början av graviditeten... kanske har nåt me hormoner att göra då.. ?

• Åsa MG

Har hört att man kan må illa och bli allmänt risig i magen då förlossningen närmar sig. Har för mig att det hade med något hormon (progestoron?) som gör att man ska kunna tömma tarmarna på innehållet innan det är dags att föda.

Har du andra tecken på att det kan vara på g? Själv är jag i v.37+2 och mår som du samt att jag har lite andra tecken på att det kan vara förlossning på g.

OBS! Detta är bara min teori, absolut inte fakta!!!

• Mary Wollstonecraft

skumt, vi verkar vara flera i alla fall...
    Då är det väl något som har med graviditeten att göra då, får man anta... Hursomhelst är det jobbigt att hela tiden känna sig småruggig, särskilt nu när man bär på en massa extra tyngd också :) Ska till bm i morgon bitti, ska passa på att fråga henne då. Vidarebefordrar om hon har något bra svar!

• Mary Wollstonecraft

Åsa MG: Ojdå, näe, inga andra sådana tecken här, inte vad jag tänkt på i alla fall! Inget ont, inte mycket sammandragningar, inget blod etc...
    Hoppas verkligen att det inte är det, vi ska flytta nästa helg och bebisens vagn har inte kommit än :S
    Men jag har mått illa i typ en vecka, så då borde ju ngt hänt vid detta laget? Eller..?

• Åsa MG

TS - då är det säkert inte dags för dig än! Själv har jag fått symptom som sammandragingar som gör ont ibland samt att delar av slemproppen lossnat. Det var i samband med detta som illamåendet började nämligen. Tror inte det är fallet med dig, men säkrast är väl att du tar upp det med bm imorgon

• lionez

Jag mår också illa och till mig sa bm att det kan vara bebisen som trycker mot nerver eller att alla organ är så sammanpressade att man mår illa av det. Jag är i v.37+4 idag.

• Lillstrumpa81

Jag mår jätteilla till o från..
    Är i vecka 35 nu..

Svar på tråden Illamående i v. 37?