• LL123

Thailand i februari?? =)

Hej alla!Skrattande

Tänkte kolla ifall det var någon mer än jag och min sambo
    som ska åka till thailand i februari?

Vart ska ni?
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Är det första gången ni ska dit?

Hur känner ni inför resan?

Tänkte att vi kunde följas åt i reseplanerna
    tills vi sitter där på planet när det lyfter
    mot THAILAND!!!

/Linda
  • Svar på tråden Thailand i februari?? =)
  • Mizza

Vi ska till Bangtao Beach i februari! Har varit i Thailand förut men inte där. Bara ute på "öarna" och på Railey . Nu ska vi åka med små barn första gången och tänkte då försöka undvika båtfärder. Längtar sååå!!! Det enda jag är lite orolig för är att det ska kännas konstigt efter allt som hänt där.... Och för den lååånga flygresan med små-killarna
    Vart ska ni och när åker ni???

• LL123
    Hej!
    Min sambo fyller 30 år så då tänkte vi åka iväg..
    Vårt första mål är bangkok..
    Sen tänkte vi resa runt lite..
    Min sambo här varit där 3 gånger tidigare
    men för mej är det första gången..

Är lite nervös, dels över det som har hänt där..

Hur gammla är små killarna då?

/Linda
  • Kinga L

Hejsan!! Vi ska åka tll Koh Lanta 10:e Februari. Jag min man och våran då ett åriga son.Det är 4:e gången jag och min man åker til Thailand men vi har aldrig varit på Koh Lanta innan. Är mest nervös inför flygresan eftersom Vincent våran son aldrig kan sitta still och absolut inte soma i ens famn. kommer nog bli lite kämpigt.
    Hur lång är eran rese tid??

• Mizza

14h (6,6 + 6,5) tror jag att den tar med en mellanlandning på 1h. Så jag hoppas att killarna (1,5 år och 3,5 år) kommer att kunna sova i alla fall några av dom sista 6h. Phu! Det är bara att ladda upp med massa mutor (läs godis ) och ett glatt humör för att överleva! Kinga L: Om ni ska till Lanta flyger ni till Phuket då? Vi hoppas på att vår minsta kan sova på golvet framför oss. Det gjorde vår stora när han var ett år och vi flög till Grekland . Bäddade med filtar och kudde sen sov han som en prins :-P inte utan att man var lite avundsjuk och gärna skulle byta plats med honom just då...

• LL123

Restiden ligger runt 16 timmar tror jag..
    Ska ni vacsinera er eller har ni redan gjort det?

• Mizza

Har inte hunnit fundera på vacciner än... Bokade förra veckan . Antar att vi ska det, i alla fall sånt man kan dricka mot magsjuka. Har redan Havrix sen en tidigare resa. Tror inte att barn kan vaccineras men jag ska kolla upp detta snarast

• Kinga L

Mizza: Vi flyger till krabi.
    Vi mellan landar oxå en timma på nåt ställe som jag inte kommer i håg vad det heter men det låter som nåt arabland tror jag. Vi åker med Ving.
    Låter skönt med en liten sovplats framför fötterna, ska ringa flygbolaget och kolla om man kan få extra ben utrymme.
    Vi åker sent på kvällen oxå vilket känns bra. Hopas Vincent vill sova!!!

• Pigelinen

Vi åker 10/2 till Ao Nang en vecka och sen till Kho lanta en vecka. Titta gärna in i Thailand del 4. Där har vi en lista och där följs vi åt.

***IVF behandling pågår***
  • LL123

Jag längtar så dit!!! =)
    Ska bli så skönt att komma bort ifrån kalla sverige ett tag...

Svar på tråden Thailand i februari?? =)