• emelie 05

ultraljud borås

Väntar mitt andra barn, och bor i Borås och läser att vissa får göra ultraljd tidigt i sin graviditet. undrar om det olika i olika städer el beroende på missfallsrisk el liknande som gör att vissa får göra tidigt..

e nämligen så himla nyfiken, hade nämligen tvillingar en gång  .. vill ju veta om de kan va de igen..

någon som vet hur de skiljer sig ??

• Svar på tråden ultraljud borås
  • EJO

Ring din BM och fråga om du kan få göra ett tidigt VUL.
    Vet inte hur det är i olika städer, men om man frågar brukar man få göra ett tidigt, vad jag har förstått iaf.
    Lycka till

Felicia du finns med oss i allt. Vi älskar dig så
  • Anna 73a

Gjorde mitt första UL i borås i vecka 6.På gynakuten.Hade lite smärtor men dom tyckte att jag skulle komma in.Allt va kanon med bäbisen.*vecka 22 nu*Dom är helt underbara där.Så ringer du och frågar så e det säkert inga problem.Jag fick tvillingar*idag 7 år*..Så jag bad min BM om ett tidigt UL för att kolla om jag va med tvillingar igen då jag tycket att magen växte så fort.Så i vecka 10 fick jag ett nytt UL,då det e svårt att se tvillingar i vecka 6.Men denna gången va det en lite söt sak där inne.Har kollat dettta flera gånger.För med mina tvillingar kollade jag i vecka 8 såg bara en.Vecka 11 såg två*vilekn chock*..*L*..I vecka 15 va dom tre styckna.haha ja helt otroligt.Sedan vid det stora Ul så hade den tredje dött och gick tillbaka som en Cysta så opererades ut efter förlossningen.Så prata med din BM så går det säkert att ordna,OJ OJ va långt det blev..

Önskar dig lycka till och Grattis till bäbis/bäbisarna.

• emelie 05

verkar inte så lovande, började blöda igår och de fortsätter och kommer klumpar i blodet Ledsen.. missfall trodde dom på gyn, men ja fick inte komma å kolla om de va ok el ej. utan ja skulle ta ett grav test om 3 veckor Gråter

• Hallontårta

Vilken vecka är du i nu?

emelie 05 skrev 2007-11-23 09:30:30 följande:

verkar inte så lovande, började blöda igår och de fortsätter och kommer klumpar i blodet .. missfall trodde dom på gyn, men ja fick inte komma å kolla om de va ok el ej. utan ja skulle ta ett grav test om 3 veckor
  • emelie 05

v 7 å blöder fortfarande, men har fortfarande ont i brösten och typ som växt värk.. blir inte klokare.

• Hallontårta

Blöder du riktigt blod? Jag blödde också i början av graviditeten, men det var brunt blod. Det finns flera trådar här på fl med tjejer som blöder i början av grav, så det behöver inte vara helt kört för det. Hoppas verkligen att det går bra för dig! Håller tummarna.

Ring en privat läkare? Janos Amosy är väldigt duktig.

emelie 05 skrev 2007-11-24 19:53:45 följande:

v 7 å blöder fortfarande, men har fortfarande ont i brösten och typ som växt värk.. blir inte klokare.
Svar på tråden ultraljud borås