Tja jag HOPPAS TS att leva som kristen innebär att stå på de svagas sida i samhället (och inte göra som vissa "kristna" dvs. trampa på de som redan ligger) och att försöka hjälpa andra och vara ett gott exempel för andra. Att älska sina medmänniskor och leva som man lär och som vi blivit lärda. Och inte ha en "besserwisser attityd" som jag tycker mig se i många och även i denna tråden. Vad gör en sådan attityd för nytta undrar jag? Man ska ha medlidande och medkänsla med andra, inte tycka man är förmer än dem bara för att man lever annorlunda.
Man är inte sämre kristen för att man festar, eller för att man syndar för dens skull, HAN dog för allas vår skull. Oavsett vad vi vill kalla oss. Huvudsaken är att vi VILL vara HANS.
Jag dricker, fast inte ofta, inte pga. att jag är kristen utan för att jag ogillar smaken av alkohol. *Har svårt för vin i nattvarden pga. detta, men tar ändå nattvard.*
Svär ibland *fast försöker tänka på att göra det så lite som möjligt*
Älskar med min sambo fast vi inte är gifta *Ska gifta oss i Augusti*
Går sällan på gudstjänster utan ber hellre som det står i bibeln "i min kammare". *Oftast på toaletten faktiskt där man kan få vara för sig själv en stund i lugn och ro*
Jag är inte mindre troende för det.