gult kiss?
när man e gravid e kisset extra gult då?
när man e gravid e kisset extra gult då?
Hmm.. knepig fråga, men det kan nog stämma! Jag har kännt på lukten de två gånger jag har varit gravid.
Gulare kiss får man när man inte har druckit ordentligt. Det är ett tecken på uttorkning.
Men nu när jag blivit gravid upplever jag det som att kroppen kräver mer vätska än innan, och det påverkar färgen på urinet.
När man är garvid går det år extra vätska eftersom blodmänden i kroppen ökar kraftigt, men det sker ju inte v 5 direkt.
Jag har lärt mig att man ska kissa silver, inte guld. Kissar man guld ska man dricka mera vatten, så jag får väl gå och ta mig ett glas nu
Jag har pratat med min barnmorska om detta. Kisset ska vara så ljust som möjligt, helst vitt. Det betyder att du får i dig nog med vätska. Det gör ingen skillnad om du är gravid eller inte. Ju mer gult kisset är desto mer vätska behöver du få i dig.
Skål!
När man har druckit kaffe (och inte brukar göra det annars) blir ju kisset typ brunt....
jag e i v 20 å mitt kisse jättegult nästan orange, fattar inte varför jag dricker å dricker...
bebbe made in italy skrev 2007-11-22 13:44:46 följande: