• Kaya

Klippa håret kort? Hjälp!

Jag tror tyvärr att jag har förstört mitt hår genom blekning och färgning. Har sparat jättelänge till långt hår men ser nu att det ser jätteslitet och torrt ut och många strån gick av nån decimeter ut efter senaste färgningen så nu är det en massa korta lösa hår som inte ser snyggt ut...

Känns som om enda lösningen är att klippa håret riktigt kort, men jag VÄGRAR se ut som en "tant" i håret!!! Finns det några riktigt snygga och lite coola korta frisyrer??? Jag har lite självfall på håret och just nu är det väldigt blont.

TIPS?

• Svar på tråden Klippa håret kort? Hjälp!
  • socute

hej! här är en till.. om jag borstar mitt nu jättelånga hår så ser det trassligt å torrt ut i ropparna å även där det är uppklippt. det är väldigt slitet å jag bleker oxå mitt..!
    Du behöver juh inte se ut som en tant men kort å uppklippt kan du väll ha? inte pojk frisyr utan meda axel långt å uppklippt det blir nog bra! jag ska klippa så å då försvinner juh det mesta slitna genom att frisören klipper upp!

• ischa

Jag har snaggat det som Marie Fredriksson, men du menar kanske inte riktigt så kort....

• Kaya

Nej inte snagg (även om Marie Fredriksson är jättesnygg i håret men det är hon det! alla passar nog inte i SÅ kort) men bra kort får det bli! Dock vill jag ha lite hår kvar nånstans typ, ska man spara lite längre lugg då? Uppklippt får det också bli... hmmmmmmm

Men visst har typ ALLA långt hår just nu??? Utom ischa då...

• Banana82

jag har kortkort hår (4 cm) och älskar det, egenligen en killfrisyr faktiskt som är inspirationen...

Det är skillnad på att ha tid med en annan människa och på att ha tid för en annan människa.
  • little mommy

det korta är ju en stor trend nu som kommer hålla i vår med. varför inte en bob? eller page? om du vill ha kort kan du ju spara längder i nacke sidor och lugg. ger ju en cool look! lycka till!!

• little mommy

ps du kan titta i mitt bildgalleri där har jag bilder på min nya korta!

• E T

Jag klippte mig kort för några veckor sedan o färgade håret. Hade långt hår innan o jag kan bara säga att ha klippt mig så här kort (allt är ju i o för sig relativt med tanke på 4 cm kort mot mitt ) är det absolut bästa jag gjort. Nu har jag ju en frisyr o slipper ha en tråkig tofs som jag haft det senaste året. Dessutom har jag väldigt tunt hår så jag har väl mest sett ut som en slickad katt!
    Nu är det lite poppigare o passar min personlighet bättre. Så klipp kort hår, det är min rekomendation!
    Lycka till o var inte rädd att prova nåt nytt!

• ict

Mitt hår åkte av 3 cm sist- med urtunning och uppklipp kändes det lite mer än så- men, jag är lite sugen på ännu kortare, men, jag funderar på kortare, jag får se.

• Stumpan2

ET: gud vad du passar bra i din frisyr!

• Banana82
    E T skrev 2007-11-23 08:21:02 följande:
    Jag klippte mig kort för några veckor sedan o färgade håret. Hade långt hår innan o jag kan bara säga att ha klippt mig så här kort (allt är ju i o för sig relativt med tanke på 4 cm kort mot mitt ) är det absolut bästa jag gjort. Nu har jag ju en frisyr o slipper ha en tråkig tofs som jag haft det senaste året. Dessutom har jag väldigt tunt hår så jag har väl mest sett ut som en slickad katt!Nu är det lite poppigare o passar min personlighet bättre. Så klipp kort hår, det är min rekomendation!Lycka till o var inte rädd att prova nåt nytt!
    precis, definitionsfråga jag brukar säga "nu är jag långhårig, jag behöver verkligen en klippning" när håret är längre än 7 cm, detta av en människa som i juli förra året hade hår ner på halva ryggen och haft så hela sitt liv innan dess
    Det är skillnad på att ha tid med en annan människa och på att ha tid för en annan människa.
  • Kaya

Å TACK för alla kommentarer och SKÖNT att få se bilder på snygga korta frisyrer!!! Nu känns det mycket bättre...

K

• JLS

En fråga till er som blonderar/bleker.

Varför bleker ni hela håret varje gång? Antar att ni gör det för annars blir det ju inte risigt?

Jag kör täta folieslingor i hela håret men när jag kör utväxten så är det ju bara den vi bleker så det hår som redan är ljust slits ju inte alls då det inte berörs av blekningen.

Förstår inte riktigt hur ni gör eller varför

• AngelOfLove

gå till en frisör och säg att du vill klippa av det som behövs, men att du vill klippa upp det lite. Då slipper du nog klippa av dig kort, utan du får en uppklippt frisyr istället.

Svar på tråden Klippa håret kort? Hjälp!