• FridaE

Vilken salva mot väldigt röd rumpa?

Min dotter (9mån) har fått jätteröd rumpa och hon har jätteont av det. Gråter så det skär i hjärtat när jag måste torka.
    Har bara zinksalva hemma så jag måste ju försöka få tag på nåt bättre! Vilken salva rekommenderar du?

Det ska väl vara en uttorkande salva och inte mjukgörande?

• Svar på tråden Vilken salva mot väldigt röd rumpa?
  • lillasnövit

Inotyol är den bästa tycker jag. Fet och fin och röda rumpor blir fina på nån dag

• Änglatuss

inotyol är jättebra!!
    men ger FULA fläckar

lika så bepanthen eller vad det heter

• mortill31980

BEPANTHEN är toppenbra!! genomskinlig salva som är dryg!!!

• Trossens mamma

Vi har kört Bephanten den är bra mot allt och inte bara rumpor

Mamma till Lova och Alvin
  • Iorlover
    lillasnövit skrev 2007-11-22 13:52:18 följande:
    Inotyol är den bästa tycker jag. Fet och fin och röda rumpor blir fina på nån dag
    Japp, den är superbra!
  • FridaE

Okej, kanske ska köpa båda och prova??
    Vad menas med fläckar? I rumpan eller om det skulle komma på möblerna?

• iii83

Bepanthen, lätt absolut mkt bättre än inotyol

• bomman

Röd rumpa uppstår av fukt så en uttorkande tex inotyol är bra. Zinksalva är oxå bra, men om du tycker att den inte hjälper så testa inotyol. Och lufta mycket!

När sedan rumpan börja läka och kanske blir lite fnasig kan man ta lite mjukgörande tex miniderm.

Min tös har alltid haft en förmåga att bajsa på natten. Ibland märker vi inget förrän på morgonen eftersom hon inte vaknar när hon bajsar (och vi springer ju inte där varannan timme och kollar. Detta har ibland lett till en ganska röd rumpa och då har alltid ett tjockt lager inotyol samt luftning funkat bra.

Lycka till!

• papayan

Inotyol är bra mot vanligt röda rumpor tycker jag. Men om din dotter är väldigt röd och har ont, tänk på att hon kan ha fått svamp då, Tilde fick det en gång och det var precis som du beskriver det. Då måste man smörja med nån salva som tar bort svamp tex Daktacort.

• Änglatuss
    FridaE skrev 2007-11-22 13:55:51 följande:
    Okej, kanske ska köpa båda och prova??Vad menas med fläckar? I rumpan eller om det skulle komma på möblerna?
    på kläderna!!
Svar på tråden Vilken salva mot väldigt röd rumpa?