• smh

född v.32 -hur länge korrigerade ni för mat?

Hej!
    Jag undrar om nån annan har barn som är fött v.32 och hur ni har gjort med olika matintroduktioner? Min dotter fick börja med smakportioner när hon var 6 mån, 4 mån korrigerat. Hon ligger alltså två månader efter. Började med välling när hon var 8 mån, 8 mån-burkar när hon var 10 mån osv. Har ni gjort likadant? Hur länge korrigerade ni?

• Svar på tråden född v.32 -hur länge korrigerade ni för mat?
  • ElinOlsson

Min son, åå född i v 32, fick smakportioner när han var 5 månader. Jag korrigerade inte hans ålder. När han var 6 mån fick han mat för 6-månaders. Gick hur bra som helst. Ta det lugnt och kolla av vad ditt barn klarar. Det är ju ändå bara rekommendationer.

• hockeygirl

hej.
    jag blev tillsagd att jag inte behövde korrigera åt min son som är född i vecka 32 eftersom han har mått så pass bra så jag kommer att börja med smakportioner om det känns bra på självaste julafton så att han oxå kan få lite gröt . går det så går det annars blir det bröstet

• jennsans

A är född v 32+3 korrigerar ej åldern ang mat. detta enl dietist som vi träffat genom föräldragruppen på bvc.
    fungerat bra här.. började med gröt vid ca 4½ månad. fast har nog gått lite trögare än för andra får jag känslan av.. men men det går frammåt =)

• JennyHjortron

Min son föddes i v.32+5 och jag har inte korrigerat hans ålder gällande mat. Började med smakportioner vid 4 månader och har sen följt hans ålder gällnade maten.

• oOmejaOo

min dotter är oxå född v.32
    Det betyder att hon i dag är 4 månader. Tycker inte att det känns bra att börja med det, tycker fortfarande hon är bebis. Så jag kommer nog koo åldern. Hon är ju igentligen bara 2 månader.

(¯`v´¯) Underbara Älskade Meja (¯`v´¯)
  • Dessie

Vår pojke är född i v 32 + 6. Både neo & BVC sa att det vara bara att "köra på", vi korrigerade INTE åldern.

• smh

Hej!
    Tack för alla svar. Lustigt att man kan få så olika råd, men det är väl som vanligt att det inte finns någon "sanning". Det kändes som en evighet att vänta med smakportioner tills hon var 6 mån, okorr, och att vänta med välling tills hon blev 8 mån. Men å andra sidan ville hon knappt äta överhuvudtaget när hon var 4 mån, så det hade nog varit för tidigt. Tänkte mest på att introducering av mjölkprodukter tror jag är bäst att börja med runt 10 mån, och det hade kännts överdrivet att vänta med tills hon är 1 år.

/s.

Svar på tråden född v.32 -hur länge korrigerade ni för mat?