Hur länge "putar" naveln på bebisar?
Min dotter är en månad och hennes navel ramlade bort efter en vecka. Naveln är nu som en bula ungefär, den putar lite. Hur länge brukar det vara så?
Min dotter är en månad och hennes navel ramlade bort efter en vecka. Naveln är nu som en bula ungefär, den putar lite. Hur länge brukar det vara så?
Inte alls på mina efter en v, ditt barn kanske får utstående navel? Det finns ju de som har det
Vår mellantjej är 5,5 och hennes navel putar fortfarande. De andra tjejernas har inte putat något vad jag minns.
Min minsta hade oxå en jätteutputande navel efter den hade trillat av. Nu 3 månader senare börjar den gå innåt på henne. Så det kan förändras.
det kan vara navelbråck. min första tjej hade det och det gav med sig efter c:a 6 månader, men de sa att det kunde va så upp till barnet är 2 år...
Mina barn har inåtnavel direkt nästans efter naveln torkat och ramlat bort.
Kanske ditt barn får utåtnavlen. jag vet inte om det är sant men jag har hört att det också beror på hur BM knyter ihop den efter födseln
flickmamman: Navelbråck? Är det nåt som är farligt?
Min yngsta son hade navelbråck men det försvann vid ungefär 2 månaders ålder.
nej inte alls. det kan bli ett bråck där för att inte musklerna är tillräckligt starka för att hålla in...
inget farligt men i sällsynta fall går det inte tillbaka och då kan det bli aktuellt med en operation...
oj nu ser jag att fler svarat samma...jaja...
Min sons navel har aldrig putat.