Frostizz skrev 2007-11-22 16:52:58 följande:
Oj oj oj denna socker nojja..Jag hör inte till dom som har den nojjan.Sonen är nu 1½ år o idag när syrran kom på fika så fick han en bit bulle, en bit dumlekaka o en bit chokladmuffins. Till det en liten skvätt cola.Han åt o var glad. Syrran slängde ut på skämt att hur ska han nu kunna sova?? Inga problem, la han 20 minter senare o han sov sina vanliga 3-4 timmar.När sambon fyllde år förra helgen så ratade han däremot allt jag hade bakat. O ville ha tomat o gurka istället. O då fick han det.Som sagt jag är inte nojjig. Vill han smaka då vi fikar så får han det. Det är sen vi som ska hålla koll så att det inte går till överstyr. Men det är nog ingen risk för vi fikar inte varje dag här hemma. Någon gång i bland.Slappna av.*hukar mig för alla påhopp nu
Jag har inte heller sockernoja, men tycker fortfarande att det är onödigt att börja ge sötsaker så tidigt som 4 månader.
Min dotter får gärna sötsaker vid festliga tillfälllen. Och som du skriver, det är vi som ska hålla koll att det inte går över styr.
Jag är som sagt besviken över att "nojiga" mammor sett till att barnen inte får sin glasspinne då de fyller år på min dotters dagis.