• mintchocolate

Produkter för lockigt hår

Nu ska jag äntligen permanenta mitt hår igen! (i januari fanns det tid)
    Min fråga är bara hur man ska sköta det? Har sökt på nätet och det finns miljoner oliak förslag. Jag behöver en sammansättning
    Sist blev håret risigt och permanenten gick ur rätt fort, men det var för att jag skötte det så otroligt dåligt! Hade bland annathårmousse i och det vill jag inte ha igen.
    Tipsa gärna om frisörprodukter, för det är det jag kommer använda denna gång.
    Jag har ett schampo från Sebastian för skadat hår, tror ni man kan ha det, eller ska man ha ett särsklit för lockigt hår? Har även Sebastian Potion 9, men den är ju så dyr och jag har hört att den inte är så dryg att använda på lockigt hår.

Jag vill alltså ha förslag på hur man sköter håret varje dag. När man ska ha i produkterna. Hur ofta man ska göra inpackningar. Om man ska ha inpackningar istället för balsam. om jag kan ha ett vanligt "Ica-balsam" eller även där ett balsam från frisören.
    Vill veta ALLT! Vill verkligen inte förstöra håret den här gången!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Produkter för lockigt hår
  • Asil1

Jag hade inte permanentat det alls. Det kan skada håret mycket.Skulle göra allt för att få ha rakt hår. Men det man inte har vill man ha... Jag har ju väldigt lockigt hår och har fortfarande inte hittat ngt schampo eller balsam som jag tycker är bra...

• mintchocolate

Tack, tack, men jag har ebstämt mig!

Många rekommenderar Catwalk Tigi curls rock. Visst har den även vårdande egenskaper? Mer än att bara göra håret lockigt?

• mintchocolate

"Amplifier" kanske jag ska lägga till på produktens namn.

• SmultronÄngel

Jag brukar permanenta mig två gånger om året och har aldrig haft problem med att håret blir slitet.

Mitt hår är ganska fett normalt, men en permanent torkar ut håret. Därför behöver man inte tvätta det lika ofta, jätteskönt enligt mig! I början brukar jag tvätta ca var 4-5 dag. I slutet när det har gått ett halvår måste jag tvätta varannan. När jag tvättar håret är det viktigt att använda fuktgivande produkter. Jag har shampoo och balsam från Paul Mitchell. Speciellt balsamet tycker jag är väldigt bra för det funkar som en snabb inpackning också om man låter det vara kvar i håret några minuter innan man sköljer ur det.

De stylingprodukter jag brukar använda är främst Goldwells Move Control för att krama upp lockarna. Ibland använder jag också Tigis Curls rock Amplifier, men jag tycker dels att håret känns lite skitigt om man tar för mycket och dels kan lockarna bli lite hårdare, så man får jobba mer med den helt enkelt. När jag sen vill fräscha upp dem dagen efter använder jag en blomspruta eller Tigis Curls Rock booster.

Och borsta aldrig håret då ser det bara ut som en död maskros!

• mintchocolate

Smultronängel

Tack för svaret!

Jag vill ockås kunna permanenta det en gång i halvåret. Det är det jag tänkt i alla fall.

Hur länge räcker produkterna? Vilket schampo och balsam från Mitchell är det du använder?
    Golwells move control. Kan man ha den istället för Tigis curl...? Menar om de har samma effekt. Är den fuktgivande?

Nej, borsta håret gör jag inte igen, huua! Kammar du det när det är blött förresten, eller reder du alltid ut det med fingrarna?

Många frågor blev det och mer lär det bli Om du tröttnar är det bara att sluta svara, hihi.

• SmultronÄngel

Ingen fara

Produkterna är jättedryga. Balsamet räcker ca ett halvår och shampoot har jag fortfarande kvar av, köpte det i våras. Shampoot heter the Wash och balsamet Instant moisture daily treatment. Kan också varna dig, att shampoot är väldigt milt, så de dagarna när man har mycket stylingprodukter kan man behöva tvätta det två gånger. Men det behövs bara lite shampoo varje gång.

Japp, Goldwells move control har samma effekt som tigis curls rock amplifier. Däremot är tigis curls rock booster en annan produkt. Det är ett spray som fräschar upp lockarna. Jag tycker inte tigis produkter är speciellt fuktgivande. Kan också tillägga att jag alltid har i move control eller curls rock booster när håret är blött, blir enklare då.

Och nej, jag kammar aldrig håret. Brukar bara reda ut det med fingrarna när jag sköljer ur balsamet i duschen.

• Barbalala

Jag har iofs självlockigt hår men det kan väl inte vara någon skillnad vad gäller produkter.
    Jag kan verkligen rekommendera Redkens Frech Curls-serie. Det är den bästa jag använt!
    Ganska dyrt är det men värt varenda krona.

ღ Maja 051126 ღ
  • mintchocolate

Tack igen smultronängel!

Så det är de produkterna du har? Inga andra? Du använder balsamet som inpackning kanske?

Kollade upp återförsäljarna i min stad nu. Man får ju gå några rundor, men det kan det vara värt.
    Kan vara skönt att köpa produkter som någon tipsat om. Speciellt eftersom du också permanentar ditt hår.
    Visst, frisören kanske tipsar om andra produkter, men det kan vara bra att ha en liten aning om vad man ska ha, så man inte bara köper produkter på måfå.

Om jag förstår dig rätt så ska man använda produkterna såhär:

Move control i fuktigt hår efter tvätt.
    Rock booster för att fräscha upp det dagarna efter. Också i fuktigt hår.

• SmultronÄngel

Japp, det är de produkterna jag använder varje dag. I och för sig sätter jag ju upp håret ibland och använder då vanligt hårspray. Men för lockarna är det de produkterna som gäller.

Precis, jag använder balsamet som en snabb inpackning varje gång jag tvättar håret.

Ett litet tillägg bara, curls rock booster behöver du inte använda i fuktigt hår. Det är liksom ett spray som fuktar håret och fräschar upp lockarna. Jag använder den ibland istället för att fukta lockarna med en blomspruta och vatten. Alltså antingen boostern eller blomspruta med vatten i torrt hår, för att blöta det och fräscha upp lockarna de dagar man inte tvättat håret.

• SmultronÄngel

Kan ju inte lova att dessa produkter kommer funka för dig, men jag tycker att de är jättebra!

Svar på tråden Produkter för lockigt hår