• bebben Elias mamma

Unisex eller könscentrerade kläder?

När ni köper kläder till era barn, vad köper ni då? Jag har fått en uppfattning om att många tycker om unisexkläder men sen när man tittar i affärerna så är det väldigt uppdelat med rosa-princess kontra blått-spindelmannen. Jag trodde att efterfrågan styrde utbudet. Vad köper ni helst?

• Svar på tråden Unisex eller könscentrerade kläder?
  • Ell

Jag köper helst färgglada färger till sonen, och mestadels finns de sorters kläderna på tjejavdelningen. Köper dock inte de med glitter eller volang, men det hade jag nog inte gjort även om jag haft en dotter, tycker inte det är fint helt enkelt.

Wilmer 060206
  • Dixie

fast det börjar bli bättre med unisexutbud även i de större kedjorna - jag har inte handlat mycket på Kappahl, just för att de har varit så uppdelade på pojk/flick - men igår var jag inne på Kappahl och de har fått in en hel del snygga kläder som inte bara finns i rosa eller blått. Dotterna fick en tjusig body i turkost med cerisfärgad kant
    Annars är ju de danska märkena (katvig, me too, Ida T, ubang) bra på unisexkläder, men det kostar ju också lite mer!

• Korint

Jag tycker det är skitlöjligt att så små barn ska ha så könsmarkerade kläder, och det är nog därför jag gillar Polarn och Pyret så mycket. Bra kvalitet är det oxå, tycker jag iaf. De har mycket helt könsneutrala kläder i härliga färger och mönster. Och vill man klä sin dotter i kjol så kan den var i jeanstyg eller brun manchester och inte bara i rosa med volanger och blomtryck. Och en rosa eller röd tröja utan bjäfs som passar utmärkt även till killar. Och deras kläder i lite "killigare" tappning har inga tryck med stridsmaskiner eller flygvapen på. Jag gillar dem skarpt!

• vera74

www.blingo.se

kan rekommenderas

bebben Elias mamma skrev 2007-11-22 18:51:18 följande:

När ni köper kläder till era barn, vad köper ni då? Jag har fått en uppfattning om att många tycker om unisexkläder men sen när man tittar i affärerna så är det väldigt uppdelat med rosa-princess kontra blått-spindelmannen. Jag trodde att efterfrågan styrde utbudet. Vad köper ni helst?
Svar på tråden Unisex eller könscentrerade kläder?