• tubben

Jag hatar alla dagisbaciller!!

Så här års har jag svårt att gilla dagis. Först vanlig förkylning, sedan streptokockinfektion som gav halsfluss, detta avlöstes av svinkoppor, en dag på dagis och nu magsjuk... I tre veckor har jag suttit inne med tjejen utan att komma utanför dörren. Bläää för alla dagissmittor. När lättar det? Hon är 3,5 år. Dessutom har vi lillebror som inte går på dagis än men som får allt av storasyster. Det är väl "tur" att man bara har 2 barn...

• Svar på tråden Jag hatar alla dagisbaciller!!
  • digimax

samma här,jobbar varannan vecka,vabbar varannan känns det som

• HaJoMi

Nej men fy vad ni har åkt på hemskheter. Jag gnäller här med trots enbart vanliga förkylningar och feber. Det är hemskt att sitta inne så mycket men jag försöker slänga ner barnen i vagnen eller sjala den minsta så man kommer ut i friska luften någon gång per dag iallafall. Men med riktiga smittor såsom magsjuka fungerar inte det förstås.

Hoppas ni haft ert nu och klarar er länge sedan

• strojes

Usch ja, det ärj jobbigt med alla dagisbaciller. När det lättar...vet inte... Vi har turen att gå hos dagmamma med en lite mindre barngrupp än vad det är på dagis (8 barn istället för närmare 20 bär ju inte på lika mycket baciller). Vi har haft max 15 vab-dagar i år för dottern. Och dessa har varit vid vanliga förkylningar med möjligen lite feber.
    Min mamma jobbar på dagis och suckar varje höst när det är dags igen med alla förkylningar och föräldrar som inte har vett att hålla sina barn hemma när de är sjuka. Finns de på hennes dagis som trycker i ungen alvedon på morgonen och skickar de till dagis med feber i kroppen... inte konstigt då att det går så mycket baciller på dagis....

• Henrik31

Hade snutten Liam och lilla Nova skickats till dagis någon dag senare efter sjukdom så hade det kunnat undvikas.

Nu är alla så rädda för att vara hemma med sjukt barn att de hellre skickar iväg sina halvsjuka ungar.
    -Ögoninflamation? Neeeee det har jag inte sett?

Håll era sjuka barn hemma för in i h-e!

• tubben
    HaJoMi skrev 2007-11-22 19:18:20 följande:
    Nej men fy vad ni har åkt på hemskheter. Jag gnäller här med trots enbart vanliga förkylningar och feber. Det är hemskt att sitta inne så mycket men jag försöker slänga ner barnen i vagnen eller sjala den minsta så man kommer ut i friska luften någon gång per dag iallafall. Men med riktiga smittor såsom magsjuka fungerar inte det förstås.Hoppas ni haft ert nu och klarar er länge sedan
    Jo det hade varit skönt med lite luft. Men så länge vi har magsjuka här hemma får vi hålla oss inne...
  • tubben
    Henrik31 skrev 2007-11-22 19:26:33 följande:
    Hade snutten Liam och lilla Nova skickats till dagis någon dag senare efter sjukdom så hade det kunnat undvikas.Nu är alla så rädda för att vara hemma med sjukt barn att de hellre skickar iväg sina halvsjuka ungar.-Ögoninflamation? Neeeee det har jag inte sett?Håll era sjuka barn hemma för in i h-e!
    Vad kan man säga mer än att du har helt rätt. På vårt dagis har vi tagit fram ett dokument som beskriver hur länge man bör vara hemma efter olika åkommor. Irriterande nog har de satt 24 timmar efter magsjuka vilket jag tycker är alldeles för kort tid. Sedan har vi de som menar att min son kräktes, men det är absolut inte magsjuka...
Svar på tråden Jag hatar alla dagisbaciller!!