• Anonym (jobbigt)

1-års kalas

Hej!

Vår dotter fyller snart ett och jag börjar få lite ont i magen över det här med kalas. Min bästa väninna har precis haft kalas för deras pojk som fyllt ett år. Dom bjöd flera barn och några vuxna (barnens föräldrar var ju också med). När man är ett år har man ju inga egna kompisar på så vis utan det blir ju i så fall föräldrarnas kompisars barn.

Men jag vet inte hur vi ska göra.  Måste man ha barnkalas när barnet fyller ett år? Räcker det inte med släktkalas (det ska vi självklart ha, med mormor o morfar o farmor o farfar tex). Vad säger ni? Har ni haft barnkalas för era ettåringar? När ska man i så fall börja ha kalas?

• Svar på tråden 1-års kalas
  • J N
    Såklart man inte måste. vi hade inte kalas direkt. bjöd mina tjejkompisar med deras barn som vi umgås med inget märkvärdigt. blir inget märkvärdigt dunderparty för min äldsta heller som fyller 4 nästa vecka. på födelsedagen är det släkt osv. sen har vi något litet kalas.
    Nathalia 03 ♥Izadora 06 ♥Bebis 07
  • misun

Min dotter fyller ett år den 11 december. Vi skall bara ha lunch med familjen. Givetvis skall vi ha tårta med ett ljus och jag antar att det blir en skrälldus med paket. Mina närmsta väninnor kommer säkert att uppvakta kajsa också men det blir inget kalas för Kajsas "lekkamrater". Nästa år dock, då blir det nog riktigt kalas.. Så, som svar på din fråga, nej vill/orkar/har man inte råd, att ställa till kalas så är det nog inget som barnet kommer att klandra dej för...

• Millis1981

Min äldsta hade sitt första barnkalas när han fyllde 6 år i sommras.Då ville han det själv.
    Innan har det bara varit släkten och ibland nån kompis och deras barn.

Svar på tråden 1-års kalas