• hmmhmm

fejk vegetarianer

blir bara så trött på dessa så kallade vegetarianer som enligt dem själva väljer bort kött. men sen äter antingen fisk eller fågel. vad är det för skillnad på liv o liv i deras ögon?

kan tillägga att jag själv äter kött med stort nöje. är bara nyfiken på hur folk resonerar.

• Svar på tråden fejk vegetarianer
  • LillaEllan

kan det inte vara för att mna inte tycker om annat kött?att man tycker det är äckligt?
    Alla är väl inte vegiterianer för att man inte vill äta djur.

Jag gillar inte fisk och äter inte det för att det är äckligt.

• azofia

Håller med dig TS. När jag hör att någon som säger sig vara vegetarian säger att de äter fisk (och/eller kyckling) så brukar jag fråga vilken planta fisken växer på.

• Carro W

Har en kompis som inte åt kött (= gris, nöt, lamm) p.g.a. djurhållning och de hemska djurtransporterna. Men kyckling och fisk gick bra Fundersam. Ja de har ju det såååå mycket bättre...

Kaffe, cigg och lite skvaller
  • hmmhmm
    LillaEllan skrev 2007-11-22 19:45:42 följande:
    kan det inte vara för att mna inte tycker om annat kött?att man tycker det är äckligt?Alla är väl inte vegiterianer för att man inte vill äta djur.Jag gillar inte fisk och äter inte det för att det är äckligt.
    jo, men hela grejen med att kalla sig vegetarian faller väl egentligen med att äta vissa former av kött? eller?
  • hmmhmm

verkligen, de skulle besöka en kyckling fabrik :p ingen trevlig syn, men gott smakar det i slutändan :p

Carro W skrev 2007-11-22 19:47:03 följande:

Har en kompis som inte åt kött (= gris, nöt, lamm) p.g.a. djurhållning och de hemska djurtransporterna. Men kyckling och fisk gick bra . Ja de har ju det såååå mycket bättre...
  • hmmhmm

hahaha, det måse jag lägga på minnet. kan tänka mig att de blir ganska paffa o inte vet vad de ska säga :D

azofia skrev 2007-11-22 19:45:55 följande:
    Håller med dig TS. När jag hör att någon som säger sig vara vegetarian säger att de äter fisk (och/eller kyckling) så brukar jag fråga vilken planta fisken växer på.
  • kerstinsdotter

Håller med dig ts, så fånigt att kalla sig vegetarian om man äter fisk och fågel! Det är ju som att kalla sig feminist om man är taliban.

• Saskia

Om man äter fisk så är man inte vegetarian.

• palmblad

Förstår de som äter fisk. Fiskarna simmar ju iaf i sitt eget hav.

• Carro W

Min svärmor är iofs inte vegetarian men hon påstod en gång att de åt kyckling så sällan eftersom hon inte tycker om djurhållningen vad gäller fågel. Men att köpa ägg går bra... Och hon är inte sån som kollar om det är krav-märkta, frigående etc hönor som lägger äggen.

Kaffe, cigg och lite skvaller
Svar på tråden fejk vegetarianer