• Anonym (Stinkis!)

5 veckor efter Förlossning, och jag luktar Jätteilla där nere!!

Måste fråga...

Jag fick barn för 5 veckor sedan... de första 2 veckorna blödde jag där nere.
    Sen försvann blödningen sakta men säkert.

NU blöder jag inget alls, men det luktar så fruktansvärt illa där nere.
    Det stinker verkligen, och efter en hel/halv dag luktar det genom byxorna, typ sätter man sig ner kan det "ånga upp" värsta stink lukten

Vad kan man göra åt det, ska det vara så här?
    Jag har ALLTID varit så gott som "lukt-fri" där nere, men nu törs jag inte låta min pojkvän komma i närheten ens!!

• Svar på tråden 5 veckor efter Förlossning, och jag luktar Jätteilla där nere!!
  • Anonym

Jag skulle kolla upp det. Du kan ha ha en infektion eller nâgon obalans i underlivet.

• viseversa

kan vara en infektion.tycker du ska kolla upp det snarast.Eller så kan det vara att bakteriefloran är rubbad i underlivet.Men ring BM och fråga!!

• Lilla näktergal

Är lukten fiskig? Alltså luktar det som fisk? Då kan det vara bakteriell vaginos men luktar det ruttet så kan det vara en inflammation i livmodern. Du har inte haft feber? I vilket fall som helst för du kontakta en gynekolog snarast. Så här kan du ju inte ha det ju!

• Anonym

Jag hade en infektion i livmodern som gjorde att det luktade. Det började lukta innan jag fick ont och fick feber. riktigt äckligt.

• Mylla

Bakteriell vaginos kan också lukta ruttet, det beror nog lite på vilken bakterie det är som stinker. Hemlis  Det kan behöva behandlas med antibiotika, luktar det så mycket så tror jag inte det hjälper med receptfritt.

Får du feber ska du genast söka läkare, det kan vara ett tecken på att infektionen spritt sig uppåt till livmodern. Men den bör behandlas ändå, du kan ju ringa imorgon.

• Anonym (Stinkis!)

OJJJ!!!!! Nu blev ja lite rädd!!!

Trodde ändå att det var vanligare Att man kan lukta efter förlossning..
    Men tydligen inte...

Ska på efterkontroll om en vecka, kan jag inte vänta tills dess?
    Är så pinsamt tycker jag Vill liksom inte visa upp mig där nere när man inte känner sig fräsch.

• Maraschino
    Anonym (Stinkis!) skrev 2007-11-22 20:33:38 följande:
    OJJJ!!!!! Nu blev ja lite rädd!!!Trodde ändå att det var vanligare Att man kan lukta efter förlossning..Men tydligen inte...Ska på efterkontroll om en vecka, kan jag inte vänta tills dess?Är så pinsamt tycker jag Vill liksom inte visa upp mig där nere när man inte känner sig fräsch.

Bättre att ringa och säga till och verkligen be att bli kollad!! Skulle det vara en infektion i livmodern t.ex kan det bli riktigt illa om du inte kollar upp det snarast!!!

Tänk som så att vad det än är så är det dina fortplantnins organ som kanske är illa ute på något sätt vilket kan försvåra för er om ni vill ha fler barn i framtiden!

Så ring direkt imorron och be om en tid på en gång!! De är vana vid det mesta när det rör våra underliv!!

• Mylla
    Anonym (Stinkis!) skrev 2007-11-22 20:33:38 följande:
    OJJJ!!!!! Nu blev ja lite rädd!!!Trodde ändå att det var vanligare Att man kan lukta efter förlossning..Men tydligen inte...Ska på efterkontroll om en vecka, kan jag inte vänta tills dess?Är så pinsamt tycker jag Vill liksom inte visa upp mig där nere när man inte känner sig fräsch.
    Jag tror att en ev. bakteriell vaginos ska behandlas på vårdcentralen, mödravården gör inte det. Så var det när jag hade det, jag har fått det efter båda barnen. Men du kan ju ringa och fråga.

Det är inte säkert att du behöver visa upp dig, det beror på läkaren. Om du inte vill så säg det kan de troligen behandla ändå. De kanske vill ta ett prov, men det kan räcka med att beskriva.
  • Anonym (Stinkis!)
    Mylla skrev 2007-11-22 20:52:32 följande:

Men vad är bateriell vaginos?

Och efter hur lång tid efter din förlossning fick du det?

Svar på tråden 5 veckor efter Förlossning, och jag luktar Jätteilla där nere!!