• En plus två

Philips flaskvärmare

Hej, väntar tvillingar och hoppas kunna pumpa ut mjölk och ge på flaska utöver den vanliga amningen (så maken kommer i arbete på nätterna också ). Funderade på om en sån flaskvärmare kunde vara en bra grej att ha. Någon som har använt sån? Undrar om den snabbt värmer till rätt temperatur eller vad som egentligen är fördelen (förutom att man kan värma i bilen vid behov).

Vilka flaskor/nappar (alltså ät-nappar eller vad man ska kalla dem...?) tycker ni är bäst för nyfödda? Alltså om det är ngt särskilt märke ni rekommenderar?

• Svar på tråden Philips flaskvärmare
  • marre81a

Jag har flaskmatat min son sen han va 1 vecka gammal o jag har prövat många flaskor i denna flaskdjungel..
    jag tycker DR Brown`s flaskor är bäst..
    Den är en anti kolikflaska. Den gör även att maten kommer i ett jämt flöde o tar bort ev. luftbubblor.
    Funkar kanon för min son. Han spyr mindre efter måltiderna me den flaskan, då han inte får i sig maten så fort,,,

Flaskvärmare har jag oxå funderat på att köpa. Vet inte hur den funkar med uppvärmning o så än...

• Elyelle

Om du vill varva amning med flaskmatning, kan wide-neck flaskor vara ett battre val an standard flaskor. DrBrowns ar bra flaskor, men gor ingen skillnad for min son, jamfort med ovanliga billiga flaskor - bara fler delar att diska. Men det ar olika fran baby till baby, sa dar far du nog prova dig fram. 

Vi har flaskvarmare, men anvande den bara de 2-3 forsta manaderna. Numera varms endast kvallsflaskan och resten av tiden anvands varmaren som steriliserare for nappar.

Svar på tråden Philips flaskvärmare