• Splach

Vad kostar det att kastrera hanhund vid dej?

Börjar bli dags för min herre att lägga sej på huggkubben..

Men priserna varjerar ju som sagt en del.

Vad kostar det att kastrera en hanhund vid er?

storlek "schäfer"..

• Svar på tråden Vad kostar det att kastrera hanhund vid dej?
  • mogreta

3500kr. Jag har bara frågat en vetrinär. Lite utanför Stockholm.

Hos dig då?

• mogreta

Ah, glömde säga att det inte är schäfer utan en liten 7-kilos dvärgschnauzer.

• Familj Amstaff

ca2500kr smålands mörka skogar

• mogreta
    Familj Amstaff skrev 2007-11-22 21:40:57 följande:
    ca2500kr smålands mörka skogar
    Oj, för en stor hund då?
  • Familj Amstaff
    mogreta skrev 2007-11-22 21:42:27 följande:
    Oj, för en stor hund då?
    ja d e en stor hund hehe d e min kompis som har frågat rundor hos våra vetrinärer o hennes hund hmm ja d e en blandnig mellan hmm komme inte ihåg men han kan nog väga runt 30-35kg o e väl som en labbe i strl
  • Fru N07

2800 & då var det rabatt, bor i Ljungby Småland oxå schäfer.

(¯`°?.¸♥Hampus 060306 & Rasmus 070410♥¸.?°´¯)
  • Bimbo Månskugga

3500kr sundsvall schäfer

• snuttgurkan

betalade strax över 2000:- för 2 år sedan i mitten på Dalarna.

Kommer du inte in på min sida??? Inboxa mig så fixar jag det!
  • Splach
    snuttgurkan skrev 2007-11-22 22:49:13 följande:
    betalade strax över 2000:- för 2 år sedan i mitten på Dalarna.
    Vart i Dalarna?

Själv har jag kollat runt lite, mellan 1800-3500 kr har jag hittat på olika ställen i Dalarna, jag skulle få för 2200 här i smedjebacken tror jag det var..
  • MajaLinnéa

2100 kostade det för mig. Det var en stor hund (rottweiler/berner sennen/labbe).
    Detta var hösten 2005.
    (inte på djursjukhus).

När min mamma kastrerade sin new foundland-blandis kostade det 750 kronor!
    Billigt och bra...
    Detta var 2005. (inte heller på djursjukhus)

Jag bor i Skåne.

• Jumsan83

har ingen hund själv men kollade på internet och i karlskoga skulle det kosta 2400-2700:-

• mogreta
    MajaLinnéa skrev 2007-11-23 07:37:45 följande:
    2100 kostade det för mig. Det var en stor hund (rottweiler/berner sennen/labbe). Detta var hösten 2005. (inte på djursjukhus).När min mamma kastrerade sin new foundland-blandis kostade det 750 kronor! Billigt och bra... Detta var 2005. (inte heller på djursjukhus)Jag bor i Skåne.
    Vart kastrerar man om det inte är på djursjukhus?
  • Ayya

Här kostar det 3200 kr oavsett storlek.

• Splach
    mogreta skrev 2007-11-23 10:47:28 följande:
    Vart kastrerar man om det inte är på djursjukhus?
    privata kliniker..
    Här tex har jag veterinären 200 meter bort, en privat klinik, han är veterinär här, i Ludvika och fagersta tror jag det är med.. närmaste djursjukhus ligger ca 7mil bort, sedan är det strömsholm som ligger enu längre bort.

Den stora skillnaden är den, attvåran veterinär kan göra mindre saker, kastrera små operationer osv, men han kan inte ha kvar djur över natten..
    Djursjukhusen, kan ha kvar djur över natten, och har bättre resurser.

Om ett djur är allvarligt skadat slussas man vidare till Falun, men därifrån kan man bli vidareslussad till strömsholm, så oftast får man åka direkt till strömsholm om det är en allvarlig skada, som dom inte kan ta hand om här.
  • mogreta
    Splach skrev 2007-11-23 11:11:57 följande:
    privata kliniker.. Här tex har jag veterinären 200 meter bort, en privat klinik, han är veterinär här, i Ludvika och fagersta tror jag det är med.. närmaste djursjukhus ligger ca 7mil bort, sedan är det strömsholm som ligger enu längre bort.Den stora skillnaden är den, attvåran veterinär kan göra mindre saker, kastrera små operationer osv, men han kan inte ha kvar djur över natten..Djursjukhusen, kan ha kvar djur över natten, och har bättre resurser. Om ett djur är allvarligt skadat slussas man vidare till Falun, men därifrån kan man bli vidareslussad till strömsholm, så oftast får man åka direkt till strömsholm om det är en allvarlig skada, som dom inte kan ta hand om här.
    Okej!
    Jag fick det till som att det var en privatperson som kastrerat
Svar på tråden Vad kostar det att kastrera hanhund vid dej?