• Moi Mokulat

Julklappstips tack!

Snart är det jul och jag börjar få lite panik.
    Brukar alltid ligga bra til lemd planering på julklapp och tänkt ut bra julklappar till alla.
    Men nu har jag bara en klar.
    Behöver bra tips!
    Vad tänker ni själva köpa och ge?
    Dessa har jag kvar till:
    Min mamma
    Min pappa
    Lillasyster
    LIllebror KLAR! Biljetter till Elmia bil
    Svärmor & Svärfar
    Gubbens syster
    Och sist men inte minst
    Min älskade Gubbe.

Många tips tack!

• Svar på tråden Julklappstips tack!
  • Nyfiken gul

har inte kommit så långt själv men lite tips i alla fall som kanske kan passa NÅN i listan?

Tofflor
    Badrock/morgonrock/kimono
    Prenumeration på en tidning
    Pyjamas/nattlinne
    SKöna handdukar
    Termos och fina kaffemuggar
    Frukostbricka
    Rattmuff - cd-fodral till bilen med plats för många skivor
    Klocka - antingen armbandsur eller en fin väggklocka
    Väska - snygg handväska eller en portfölj eller resväska?
    Brännbara Cd-dvd-skivor
    Digitalkamera
    Nån bra dvd-film
    Cd-skivor
    Whiskey
    Böcker till den som läser mycket
    En bok om något speciellt intresse - kanske en bok om öl?
    Ljudbok + cd-spelare
    Halsduk o vantar
    Fin hussiffra för den som bor i villa att hänga upp
    Nånting till trädgården/balkongen
    Modellsatser av diverse slag
    BIobiljetter
    Fint årgångsvin + vinglas
    Vinkaraff
    Vinställ

• Moi Mokulat

Nyfiken gul ojoj vad grejor. Jag läste allt och det rann inte ner en 50 öring ens. Inget som sa wooww det ska jag köpa till den.
    Fy bumsan vad jobbigt detta kommer blir.

Digitalkamera just det, fundera köpa det till min sambo, men vi ska köpa en bättre än den vi har så vi kan ta många knodd kort med sen när det kommer. Men det e svårt att välja vilken.

• tintilar

Jag har själv en hel del kvar.

Min Lillasyster (18) med nybliven sambo.
    Sambons Bror+Fru (24 och 33).
    Sambons andra bror (27).
    Sambons mor- och farföräldrar.
    Samt inte helt säker på vuxen-/lotteriklapparna.

Lite tips:
    - Jag ska baka chokladtryffel av olika sorter, köpa fina burkar och förpacka dem lyxigt med selofan.
    - Whiskeyglas och kanske en whiskey till det.
    - Namnsmycken, namnkoppar eller liknande.
    - Hos min HD-frälsta far går alla HD-märkta prylar hem.
    - Ölspelet KAN ev bli en av vuxenpresenterna.
    - Kanske även en rolig bok som vem som helst kan läsa.

funderar...

• Nyfiken gul

funderar lite till...

Dvd-box med någon kul serie som gått i tv? Gilmore girls, desprate housewifes, Heroes, Dr House, CSI.. med flera med flera.. Kanske IDOL??

Parfym eller nån lyxigare deodorant?

Smink

Ettt fint smycke

Plocka ihop ett spa-kit till den som har badkar..

En gourmetkorg med smaskigt att tugga på - lite fina kex, nån god o udda marmelad, lite frukt, en miniflaska med vin, några chokladpraliner, ölkorv, picles osv..

Ett roligt sällskapsspel

Rakvatten

En skjorta o slips

En fin tröja

Underkläder

Nån som skriver brev? - kanske ett fint brevpapper o några fina pennor?

Nån som pysslar? Pärlor, tråd, saker att scraapbooka om, en bok om blomsterbinderi

En upplevelse av något slag? - Vinprovning på nåt fint slott i sverige, en timmas race på en go-kart-bana, ballongflygning, fallskärmshopp, chokladprovning, bergsklättring, vildmarkshajk...

Något sportrelaterat?? Hockeybiljetter till favoritlaget? En fotboll? Snygga träningskläder/skor - ett träningskort? Nån träningspryl - ett par hantlar? En studsmatta? Pom-poms?

Nån som behöver något hemma?? - Kanske lite fräcka galgar till hallen? En ny matta med något coolt mönster, paraplyställ, snygg förvaring av någon form, cd-ställ, duschdraperi, spegel...??

Något till köket??  Ett lyxigt durkslag i rostfritt? Citruspress? Korkskruv? Salladsskål med bestick? Tårtfat? Nya snygga bestick? Grillbestick?

• Danielito

Jag bakade chokladtryfflar till julklapp för två år sedan, det var väldigt uppskattad.
    Jag gjorde en stooor sats och gav det till 7 personer.
    Jag hade i lite chili i, alltså grönsaken, jag tror det fanns en recept i nån Vivotidning.

tintilar skrev 2007-11-23 14:03:02 följande:
    Jag har själv en hel del kvar.Min Lillasyster (18) med nybliven sambo.Sambons Bror+Fru (24 och 33).Sambons andra bror (27).Sambons mor- och farföräldrar.Samt inte helt säker på vuxen-/lotteriklapparna.Lite tips:- Jag ska baka chokladtryffel av olika sorter, köpa fina burkar och förpacka dem lyxigt med selofan.- Whiskeyglas och kanske en whiskey till det.- Namnsmycken, namnkoppar eller liknande.- Hos min HD-frälsta far går alla HD-märkta prylar hem. - Ölspelet KAN ev bli en av vuxenpresenterna. - Kanske även en rolig bok som vem som helst kan läsa.funderar...
  • Stumpan83

Jag måste säga att önskelistor är toppen. Vi frågar helt enkelt varandra vad man önskar sig och sedan får man vänta och se. Har inte några bra tips annars.

Svar på tråden Julklappstips tack!